Tegoroczna edycja konkursu Mazda Design organizowana jest pod hasłem „reVISION”. To rewizja sposobu myślenia o współczesnym designie – poszukiwanie nowych znaczeń, czerpanie z odczytywanej na nowo tradycji, łączenie historycznych i nowatorskich metod tworzenia. To między innymi powrót do niektórych elementów tradycyjnych technik produkcji oraz połączenie odradzającego się rzemiosła z nowoczesnymi technologiami. Konkurs dzieli się na trzy kategorie: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak i skierowany jest do studentów i absolwentów kierunków projektowych, artystycznych i technicznych.
Człowiek
Zadanie w kategorii Człowiek to rewizja relacji człowiek – pojazd. Polega ono na stworzeniu projektu osobistego środka transportu (MJO – mobilnej jednostki osobistej) przeznaczonego do samodzielnego poruszania się po mieście. Obiekt może być napędzany siłą mięśni, energią odnawialną albo innego rodzaju napędem. Projekt pojazdu powinien nawiązywać do zasad stylistyki KODO, a jego konstrukcja – stanowić połączenie naturalnych i nowoczesnych materiałów. Punktem wyjścia – tak jak we wszystkich projektach Mazdy – ma być człowiek, jego ciało, potrzeby, sposób odczuwania przyjemności i doznawania piękna.
Przestrzeń
Zadanie polega na zaprojektowaniu garażu (jego zewnętrznej bryły), który będzie stanowił idealne dopełnienie modelu koncepcyjnego – Mazda VISION COUPE. To samochód jednocześnie futurystyczny i bardzo tradycyjny w swoim kształcie. Projekt garażu ma zaakcentować nowoczesność tego modelu, jego minimalistyczne piękno, wyrafinowaną prostotę oraz niezwykłą grę świateł na karoserii. Należy wziąć pod uwagę, w jaki sposób projektowany obiekt ma funkcjonować w otaczającej przestrzeni.
Znak
Zadanie w tej kategorii polega na zaprojektowaniu uniwersalnego znaku promocyjnego (logo) lub plakatu promującego ideę: przedmiotu wykonanego ręcznie (hand made) lub w znaczącym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk (hand touch). Znak powinien być graficzną formą certyfikatu, który w jednoznaczny sposób będzie oznaczał i promował przedmioty o indywidualnym, autorskim charakterze, wykonane ręcznie lub w znaczącym stopniu ręcznie. Plakat powinien nawiązywać do idei odradzania się rzemiosła i tradycyjnych technik przemysłowych oraz czytelnie i oryginalnie promować wartość jaką jest współczesne rękodzieło.
Nagrody to 10 tys. PLN za zajecie I miejsca w każdej z kategorii. Jeden z trzech zwycięskich projektów zdobędzie także tytuł GRAND PRIX oraz dodatkową nagrodę 5.000 PLN
Konkurs Mazda Design 2018 trwa od 5 marca 2018 r. godz. 12:00 do 1 maja 2018r. godz. 23:59
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Sudio Colombe znalazło się wśród dwudziestu nominowanych w czterech kategoriach...
czytajZapraszamy do udziału w I edycji konkursu GRANT OF COLOUR...
czytajWystartowała piąte edycja konkursy Jump The Gap organizowanego przez firmę...
czytajMuseum of Outstanding Design (MOOD) z siedzibą nad słynnym jeziorem...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz