Tegoroczna edycja konkursu Mazda Design organizowana jest pod hasłem „reVISION”. To rewizja sposobu myślenia o współczesnym designie – poszukiwanie nowych znaczeń, czerpanie z odczytywanej na nowo tradycji, łączenie historycznych i nowatorskich metod tworzenia. To między innymi powrót do niektórych elementów tradycyjnych technik produkcji oraz połączenie odradzającego się rzemiosła z nowoczesnymi technologiami. Konkurs dzieli się na trzy kategorie: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak i skierowany jest do studentów i absolwentów kierunków projektowych, artystycznych i technicznych.
Człowiek
Zadanie w kategorii Człowiek to rewizja relacji człowiek – pojazd. Polega ono na stworzeniu projektu osobistego środka transportu (MJO – mobilnej jednostki osobistej) przeznaczonego do samodzielnego poruszania się po mieście. Obiekt może być napędzany siłą mięśni, energią odnawialną albo innego rodzaju napędem. Projekt pojazdu powinien nawiązywać do zasad stylistyki KODO, a jego konstrukcja – stanowić połączenie naturalnych i nowoczesnych materiałów. Punktem wyjścia – tak jak we wszystkich projektach Mazdy – ma być człowiek, jego ciało, potrzeby, sposób odczuwania przyjemności i doznawania piękna.
Przestrzeń
Zadanie polega na zaprojektowaniu garażu (jego zewnętrznej bryły), który będzie stanowił idealne dopełnienie modelu koncepcyjnego – Mazda VISION COUPE. To samochód jednocześnie futurystyczny i bardzo tradycyjny w swoim kształcie. Projekt garażu ma zaakcentować nowoczesność tego modelu, jego minimalistyczne piękno, wyrafinowaną prostotę oraz niezwykłą grę świateł na karoserii. Należy wziąć pod uwagę, w jaki sposób projektowany obiekt ma funkcjonować w otaczającej przestrzeni.
Znak
Zadanie w tej kategorii polega na zaprojektowaniu uniwersalnego znaku promocyjnego (logo) lub plakatu promującego ideę: przedmiotu wykonanego ręcznie (hand made) lub w znaczącym stopniu z wykorzystaniem pracy rąk (hand touch). Znak powinien być graficzną formą certyfikatu, który w jednoznaczny sposób będzie oznaczał i promował przedmioty o indywidualnym, autorskim charakterze, wykonane ręcznie lub w znaczącym stopniu ręcznie. Plakat powinien nawiązywać do idei odradzania się rzemiosła i tradycyjnych technik przemysłowych oraz czytelnie i oryginalnie promować wartość jaką jest współczesne rękodzieło.
Nagrody to 10 tys. PLN za zajecie I miejsca w każdej z kategorii. Jeden z trzech zwycięskich projektów zdobędzie także tytuł GRAND PRIX oraz dodatkową nagrodę 5.000 PLN
Konkurs Mazda Design 2018 trwa od 5 marca 2018 r. godz. 12:00 do 1 maja 2018r. godz. 23:59
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Stowarzyszenie Miłośników Miejscowości Radacz ogłosiło konkurs na opracowanie koncepcji dla...
czytajCelem konkursu jest wyodrębnienie najciekawszej koncepcji aranżacji przestrzeni sklepowej.
czytaj1 czerwca wystartował konkurs Knauf AMF i Heradesign zatytułowany „Wnętrze...
czytajZnamy wyniki 22. konkursu KOŁO „Projekt łazienki 2020". Sprawdź!
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz