Ponad połowa respondentów (58%), którzy dokonywali remontu w ciągu ostatnich 12 miesięcy przyznaje, że nie zna się na trendach w wyposażeniu wnętrz. Szukając informacji zarówno na temat trendów jak i materiałów budowlanych kierują się w pierwszej kolejności do punktów sprzedaży, chociaż w przypadku trendów tak samo wysoką rolę odgrywają czasopisma i tematyczne strony internetowe. Respondenci przyznają, że wiele prac remontowych wykonują we własnym zakresie - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Osoby, które najczęściej przyznają, że znają się na trendach w aranżacji wnętrz, to głównie kobiety do 53 roku życia, często prowadzące działalność gospodarczą, określające swoją pozycję materialną jako bardzo dobrą.
Źródła informacji nt. trendów i materiałów (możliwość wskazania wielu odpowiedzi), TOP 3
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
„Ciekawą informacją jest to, że mimo ciągle rosnącego znaczenia Internetu we wszelkich sferach życia, to nadal punkty sprzedaży, szczególnie ekspozycje i aranżacje wnętrz w sklepach w tej branży są wiodącym źródłem informacji zarówno na temat trendów jak i materiałów budowlanych. Może to być w dużym stopniu efektem działań stacjonarnych punktów sprzedaży, które – poprzez katalogi czy magazyny wnętrzarskie kierowane bezpośrednio do klientów wskazują im nie tylko drogę, jak urządzić wnętrze, lecz również od razu oferują produkty do realizacji, tak więc klient niejako ma podany na tacy sposób na udane wnętrze” – mówi Małgorzata Milczarczyk, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia.
Respondenci przyznają, że wiele prac remontowych wykonują we własnym zakresie.
Wyniki dla wybranych kategorii produktów.
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
Wybierając farbę respondenci kierują się przede wszystkim jej jakością, zaś biały montaż i podłogę – ceną i wzornictwem.
Najważniejsze motywy wyboru ceramiki łazienkowej (TOP 3)
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
Najważniejsze motywy wyboru farb (TOP 3)
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 4-10.04.2014 metodą CAWI (wywiady online) wśród osób w wieku 25-65 lat, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy były w trakcie prac wykończeniowych lub remontowych. Próba N=518.
Źródło: ARC Rynek i Opinia
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Mała funkcjonalność i trudność utrzymania czystości to najbardziej dające się...
czytajTechnologia z ludzką twarzą? Teraz to możliwe. Nowa seria telewizorów...
czytajEuro 2012 tuż tuż. Mistrzostwami żyć będą nie tylko na...
czytajKolorowe, ręcznie wypalane cegły to nowy projekt Agaty Mocarskiej –...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz