Nowoczesne narzędzia projektowania nie wykluczają tradycyjnej formy. Udowodnił to koreański projektant Jeong Jaebeoms – autor krzeseł Grid i R60.
Meble powstały w efekcie połączenia dwóch na pozór sprzecznych postaw wobec projektowania: usankcjonowania klasycznej formy krzeseł i inspiracji komputerowo generowanymi wzorami i kształtami. Ich budowa nie odbiega od tradycyjnej – mają cztery nogi, siedziska i oparcia. Jednak nie są do końca typowe.
W przypadku krzeseł Grid zaskakuje sposób ukształtowania konstrukcji – została ona potraktowana jak trójwymiarowy, graficzny ornament zbudowany z cienkich, stalowych prętów. W efekcie, solidne i ciemne, wykonane z drewna orzecha włoskiego siedzisko wygląda, jakby było zamocowane do delikatnego, koronkowego szkieletu.
Drugie z krzeseł – R60 – jest przełożeniem na materialną formę złudzenia nieskończonej powtarzalności, jakie daje lustrzane odbicie albo możliwość nieograniczonej multiplikacji wirtualnego obrazu. Jedno z połączonych z sobą kilu krzeseł wykonane jest z ciemnego drewna, pozostałe zaś – jego 'odbicia' – są eteryczne i przezroczyste. Ich oparcia i siedziska umieszczone na lekkich, stalowych konstrukcjach, zrobione są z transparentnych płyt poliwęglanowych.
Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Lato jeszcze trwa, ale początek września niechybnie oznacza, że lada...
czytajInspirując się formą latarni rozświetlających ulice Paryża, Barcelony czy Nowego...
czytajDelikatne, misterne struktury, jakie tworzą z papieru mistrzowie origami, nieustannie...
czytajW małym mieszkaniu trudno pomieścić wszystkie niezbędne sprzęty. Stąd tak...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz