14 sierpnia w São Paulo rozpocznie się szósta edycja wystawy The Spirit of Poland, w ramach której kilkanaście marek promować będzie polskie wzornictwo w Brazylii. Pokazane na wystawie produkty przybliżą Brazylijczykom polską kulturę materialną, jej historię oraz współczesny rozwój.
The Spirit of Poland to inicjatywa, której głównym celem jest ukazanie potencjału designu z Polski na forum międzynarodowym. Pierwsza z tegorocznych wystaw The Spirit of Poland 2014 we współpracy z Culture.pl rozpocznie się 14 sierpnia w São Paulo jako element bogatego programu DW! São Paulo Design Weekend.
W ramach współpracy z MADE, brazylijskim forum promocji designu, prezentowane będą produkty kilkunastu polskich marek. Celem wystawy jest przybliżenie polskiej kultury materialnej, jej historii oraz współczesnego rozwoju poprzez pokazanie różnorodności polskich firm, w których budowaniu projektanci mają szczególny udział. W tej edycji kontekstem dla eksponowanych obiektów stanie się historia poszczególnych marek, zaprezentowana w atrakcyjny sposób, zachęcająca odbiorcę do zapoznania się zarówno z obiektem, jak i procesem jego powstawania. Dodatkowym sposobem na wyrażenie idei wydarzenia i wartości zawartych w wystawie będzie specjalnie zaprojektowana dla The Spirit of Poland identyfikacja zapachowa.
Jaki design zostanie zaprezentowany w Brazylii?
Pierwsza grupa marek opiera swój model biznesowy na pracach badawczych nad technologią czy też produkcją, a trzonem działalności tych firm są patenty, unikalne rozwiązania technologiczne. Wśród nich znajdują się Zieta Prozessdesign, CSTM i Nobile. Drugą grupą firm są studia projektowe, które opracowały i wdrożyły własny produkt - między innymi marki biżuterii TAKK i PET PETITS. Kolejną grupę stanowią studia projektowoprodukcyjne, które wdrażają autorskie produkty pod swoją marką tak jak: Kosmos Project, MALAFOR i Tabanda. Czwartym typem firm są te, których działalność od początku opiera się na produkcji, a projektowanie jest wykorzystywane przez założycieli firmy w świadomy sposób. Taki model zaprezentowany jest m.in. na przykładzie nowego oświetlenia Kafti. Dodatkowo ciekawymi zjawiskami, jakie można zaobserwować wśród prezentowanych koncepcji marek są: reprezentowane przez Vzór ożywianie projektów – ikon polskiego designu w nowej odsłonie oraz tworzenie modelu biznesowego związanego ściśle z działaniem na korzyść osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, które charakteryzuje markę WellDone®.
Marki biorące udział w edycji São Paulo:
Agnieszka Bar, CUSTOM (CSTM), Designlab, Kafti, Kosmos Project, MALAFOR, MOA, Nobile, Pani Jurek, PET PETITS, Shima, Studio Robot, Tabanda, Takk, WellDone®, V4, Vzór, Zieta Prozessdesign.
Organizatorzy: The Spirit of Poland, Culture.pl
W tym roku, we współpracy z Culture.pl odbędą się dwie odsłony wystawy The Spirit of Poland. Pierwsza z nich prezentowana będzie w trakcie DW! São Paulo Design Weekend, kolejna w listopadzie w Muzeum Narodowym w Brasilii.
Źródło: The Spirit of Poland
Agnieszka Bar
|
CUSTOM (CSTM)
|
Designlab
|
Kafti
|
Kosmos Project
|
MALAFOR
|
Pani Jurek
|
PET PETITS
|
Tabanda
|
Takk
|
Vzór
|
Zieta Prozessdesign
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Hasło tegorocznej edycji odnosi się do zagadnień związanych z przestrzenią...
czytajZostały już tylko dwa dni na rejestrację. Zapisz się na...
czytajJuż 23 listopada 2023 odbędzie się coroczne spotkanie biznesu i...
czytajW tym roku mija 20 rocznica powstania biura Robert Majkut...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz