Aranżacja butiku Browns to krok w stronę rewolucji w sposobie robienia zakupów. Klienci sklepu mogą korzystać z narzędzi rzeczywistości wirtualnej, a za zakupy zapłacą klikając w link na telefonie.
Browns to luksusowy butik, w którym znajdziemy produkty marek takich jak Ralph Lauren czy Alexander McQueen. W 2015 roku marka przejęta została przez platformę internetową Fartech – jedną z najważniejszych e-sklepów z odzieżą. Brytyjski butik to jedyny fizyczny salon w posiadaniu Fartech, zaś prace nad projektem wnętrza londyńskiego lokalu trwały 3 lata. Nic dziwnego, bowiem cała koncepcja została przemyślana w najmniejszym szczególe, a salon, który powstał, z powodzeniem może poszczycić się mianem „sklepu przyszłości”.
Wnętrza lokalu w Londynie zaprojektowane zostały tak, by klienci spędzali w nim jak najwięcej czasu. Za aranżacją lokalu stoi włoskie studio projektowe Dimorestudio z siedzibą w Mediolanie – światowej stolicy wzornictwa, gdzie organizowane są słynne targi designu (zobacz nowości z Mediolanu).
Architekci mieli za zadanie opracowanie wnętrza czterech pięter budynku wybudowanego w 1720 roku w prestiżowej dzielnicy Mayfair. Wyjątkowa architektura obiektu stanowi unikatowe tło dla nowoczesnego wyposażenia. Wysokie stropy, piękny detal architektoniczny oraz szlachetne materiały wykończeniowe sprawiają, że aranżację wyróżnia klasyczna elegancja, pełna blichtru i szyku. Imponującą klatkę schodową nakryto świetlikiem, który doświetla przestrzeń. Schody łamane czterobiegowe uzupełnia balustrada o zdobnych tralkach.
W zabytkowych wnętrzach architekci wprowadzili nowoczesne wyposażenie – odzież eksponowana jest na stalowych konstrukcjach. Lekkie stelaże tworzą praktyczne umeblowanie, a przy tym estetyczną ozdobę. Galanteria oraz obuwie umieszczone zostało w oddzielnych gablotach. Nie zabrakło też minimalistycznego systemu oświetleniowego, który doskonale podkreśla prezentowane produkty.
To, co wyróżnia wnętrza Browns, to nie tylko wyjątkowa estetyka i umiejętne operowanie detalem. Architekci wprowadzili też szereg nowoczesnych rozwiązań, które łączą świat e-commerce i świat tradycyjnego doświadczenia zakupów. Nowe technologie mają zachęcić klientów, aby ci jak najdłużej przebywali w butiku – o ich komfort zadbano poprzez wprowadzenie technologii z zakresu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Pojawiają się tu interaktywne lustra podłączone do sieci, które pozwalają wypróbować nawet te produkty niedostępne fizycznie w sklepie. Zamiast tradycyjnego płacenia przy kasie, klienci mogą opłacić zamówienie za pomocą linku w telefonie.
Żeby tego było mało, w butiku zaplanowano też restaurację Native oraz strefę makijażu. Dla miłośników sztuki przygotowano galerię oraz „pokój doświadczeń”, które wypełnione są dziełami współczesnych artystów.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
typ projektu: wnętrze butiku
inwestor: Farfetch
pracownia: Dimorestudio
lokalizacja: Londyn
opracowanie: Wiola Imiolczyk
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Projektowanie przestrzeni instytucji kultury to współpraca kuratorów wystaw, pracowników placówek...
czytajRewitalizacja warszawskiej Elektrowni Powiśle dobiega końca. Zobacz ten spektakularny efekt!
czytajJapońska architektura nie bez przyczyny kojarzona jest z prostotą, minimalizmem...
czytajBiuro Techland we Wrocławiu z pracowni Kaffka. Industrialna stylistyka i...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz