Aranżacja butiku Browns to krok w stronę rewolucji w sposobie robienia zakupów. Klienci sklepu mogą korzystać z narzędzi rzeczywistości wirtualnej, a za zakupy zapłacą klikając w link na telefonie.
Browns to luksusowy butik, w którym znajdziemy produkty marek takich jak Ralph Lauren czy Alexander McQueen. W 2015 roku marka przejęta została przez platformę internetową Fartech – jedną z najważniejszych e-sklepów z odzieżą. Brytyjski butik to jedyny fizyczny salon w posiadaniu Fartech, zaś prace nad projektem wnętrza londyńskiego lokalu trwały 3 lata. Nic dziwnego, bowiem cała koncepcja została przemyślana w najmniejszym szczególe, a salon, który powstał, z powodzeniem może poszczycić się mianem „sklepu przyszłości”.
Wnętrza lokalu w Londynie zaprojektowane zostały tak, by klienci spędzali w nim jak najwięcej czasu. Za aranżacją lokalu stoi włoskie studio projektowe Dimorestudio z siedzibą w Mediolanie – światowej stolicy wzornictwa, gdzie organizowane są słynne targi designu (zobacz nowości z Mediolanu).
Architekci mieli za zadanie opracowanie wnętrza czterech pięter budynku wybudowanego w 1720 roku w prestiżowej dzielnicy Mayfair. Wyjątkowa architektura obiektu stanowi unikatowe tło dla nowoczesnego wyposażenia. Wysokie stropy, piękny detal architektoniczny oraz szlachetne materiały wykończeniowe sprawiają, że aranżację wyróżnia klasyczna elegancja, pełna blichtru i szyku. Imponującą klatkę schodową nakryto świetlikiem, który doświetla przestrzeń. Schody łamane czterobiegowe uzupełnia balustrada o zdobnych tralkach.
W zabytkowych wnętrzach architekci wprowadzili nowoczesne wyposażenie – odzież eksponowana jest na stalowych konstrukcjach. Lekkie stelaże tworzą praktyczne umeblowanie, a przy tym estetyczną ozdobę. Galanteria oraz obuwie umieszczone zostało w oddzielnych gablotach. Nie zabrakło też minimalistycznego systemu oświetleniowego, który doskonale podkreśla prezentowane produkty.
To, co wyróżnia wnętrza Browns, to nie tylko wyjątkowa estetyka i umiejętne operowanie detalem. Architekci wprowadzili też szereg nowoczesnych rozwiązań, które łączą świat e-commerce i świat tradycyjnego doświadczenia zakupów. Nowe technologie mają zachęcić klientów, aby ci jak najdłużej przebywali w butiku – o ich komfort zadbano poprzez wprowadzenie technologii z zakresu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Pojawiają się tu interaktywne lustra podłączone do sieci, które pozwalają wypróbować nawet te produkty niedostępne fizycznie w sklepie. Zamiast tradycyjnego płacenia przy kasie, klienci mogą opłacić zamówienie za pomocą linku w telefonie.
Żeby tego było mało, w butiku zaplanowano też restaurację Native oraz strefę makijażu. Dla miłośników sztuki przygotowano galerię oraz „pokój doświadczeń”, które wypełnione są dziełami współczesnych artystów.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
typ projektu: wnętrze butiku
inwestor: Farfetch
pracownia: Dimorestudio
lokalizacja: Londyn
opracowanie: Wiola Imiolczyk
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Biuro w stylu loftowym w Warszawie.
czytajW projekcie wnętrza siedziby Canpack zastosowano materiały wykorzystywane do produkowania...
czytajBiuro firmy CCC, o powierzchni 2 tys. m2 powstało w...
czytajNa warszawskim Wilanowie właśnie powstało pełne uroku, bajkowe miejsce, które...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz