Jeszcze jedną ciekawą ubiegłoroczną realizacją pracowni Workplace jest aranżacja przestrzeni biurowej zrealizowana dla Grupy Ringier Axel Springer, czołowego wydawcy prasy w Polsce. Wśród marek Grupy znajdziemy zarówno prasę tradycyjną, jak i nowoczesne portale medialne, zaś przestrzeń biurowa miała stanowić showroom produktów. Przestrzeń służy tutaj jako narzędzie sprzedażowe i wizerunkowe, pokazuje klientowi, w jaki sposób kultura pracy nowoczesnej organizacji wspierana jest przez funkcjonalny design.
Nowe biuro dla wirtualnych portali zlokalizowane jest w nowoczesnym budynku na Mokotowie w Warszawie. Na powierzchni 1680 m2 architekci zaaranżowali szereg pomieszczeń pracy wspólnej i indywidualnej oraz stref relaksu dla 130 pracowników. To tutaj tworzony jest kolektyw kreatywnego myślenia i wymieniane są doświadczenia oraz wiedza.
Motywem przewodnim projektu aranżacji został loftowy, garażowy styl rodem z nowojorskiej kawiarni, pełnej ludzi i energii. W ten sposób powstała modna przestrzeń przyciągająca młodych ludzi. Wnętrza wypełniają drewno i cegła, zaś otwarty sufit eksponuje biegnące pod nim elementy instalacji obiektu. Pomieszczenia są przestronne i jasne, do czego przyczyniają się w dużej mierze obecne w biurze przeszklenia.
Także wyposażenie pomieszczeń przywodzi na myśl brooklińskie lofty. Metalowe krzesła i regały w strefie wspólnej, stalowe konstrukcje ram przeszkleń czy meble biurowe w home zone’ach poszczególnych marek. Ponadto do pomieszczeń wprowadzone zostały liczne akcenty kolorystyczne w postaci dodatków, a także zielonych roślin, które stanowią charakterystyczny element realizacji pracowni Workplace.
W przestrzeni Neon Inovation Hub sercem jest strefa networkingowo-eventowa, która pełni funkcję socjalną - to tutaj pracownicy mogę prowadzić swobodne rozmowy przy kawie. Wokół przestrzeni wspólnej rozmieszczne zostały home-zones poszczególnych marek. Każde z takich pomieszczeń stworzone zostało, aby umożliwić klientom spotkanie z wybranym wydawnictwem i swobodną wymianę myśli. Ponadto każde z nich zaaranżowane zostało w zgodzie z charakterem marki - przestrzeń Noizz zaaranżowana została z większym luzem, zaś Business Insider charakteryzuje wystrój bardziej elegancki i oszczędny w detale.
Projektantom zależało na bogactwie wizualnym biura, które przecież reprezentować ma nowe media. Stąd też sięgnięcie po silny środek wyrazu, jakim są neony zakorzenione na dodatek w polskim wzornictwie. Każdy z neonów utożsamia charakter danej marki, zaś wszystkie razem tworzą spójną stylistycznie kompozycję. Oprócz neonów we wnętrzach wykorzystane zostały barwne kolaże ilustrujące motywy popkultury.
Projekt: Workplace Solutions
Realizacja: 2018
Lokalizacja: Warszawa
Metraż: 1680 m2
Zdjęcia: Adam Grzesik
Opracowanie: Wiola Imiolczyk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Firma doradcza EY zakończyła realizację autorskiego konceptu „Workplace of the...
czytajPrezentowane wnętrze marki Sisii to przestrzeń showroomu, który pełni funkcję...
czytajFirma Jacobs Douwe Egberts Poland od kilku miesięcy ma nowe...
czytajStudio architektoniczne domohomo architects zaaranżowało przez lata nieużywane wnętrza sklepu...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz