must have 2018 - ostatnie dni zgłoszeń

must have 2018 - ostatnie dni zgłoszeń

Na początku stycznia 2018 roku ruszył nabór do ósmej edycji must have!, plebiscytu wyróżniającego najlepsze polskie wdrożenia pochodzące od polskich projektantów i producentów, odzwierciedlające najważniejsze trendy w polskim projektowaniu.


Czym żyje polski design? Czy jest dostępny dla wszystkich i co go wyróżnia? Podczas Łódź Design Festival 2018 jak co roku zaprezentowana zostanie wystawa produktów, które zostały wyróżnione w plebiscycie must have. Jeszcze tylko do 28 lutego można wysyłać zgłoszenia do konkursu.


must have – czy musisz to mieć?

must have to cykliczny projekt realizowany w ramach Łódź Design Festival, na który składają się plebiscyt oraz wystawa. W ramach plebiscytu Rada Ekspertów spośród nadesłanych przez projektantów i producentów zgłoszeń dokonuje subiektywnego wskazania najciekawszych, najlepiej zaprojektowanych, zgodnych z aktualnymi trendami i przede wszystkim – wdrożonych i dostępnych polskich projektów. Członkowie jury mogą także proponować wskazane przez siebie kandydatury. Co roku spośród około 3000 zgłoszeń wybieranych jest 60-70 laureatów. Nagrodzone projekty tworzą wystawę, która prezentowana jest podczas Festiwalu. Za każdym razem wystawa staje się próbą opisania najlepszych tendencji w polskim designie i uchwycenia jego charakteru. Aranżacje ekspozycji powstają we współpracy z najlepszymi biurami projektowymi, takimi jak Pracownia Łosiak Siwiak, Oshi czy 2x3Studio.

Plebiscyt must have, nazywany dziś „polskim Red Dotem”, jest jednym z najważniejszych konkursów wzorniczych w kraju. To wyróżnienie potwierdzające estetykę i jakość, a jednocześnie jasny sygnał dla odbiorców dotyczący wartości produktu. Udział w konkursie oraz używanie tytułu jest bezpłatne, a wyróżnione firmy oraz projektanci mogą posługiwać się nim zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Do tej pory odbyło się 7 edycji must have, w czasie których wyróżniono ponad 500 najlepszych projektów – zarówno młodych, początkujących projektantów, jak i uznanych, rozpoznawalnych firm. Wśród nagrodzonych obiektów znalazły się m.in. meble, ceramika, kieliszki, tkaniny, ilustracje, książki, narzędzia ogrodowe, hamak, grzejnik, kosmetyki czy listwa podłogowa. Jedynie zeszłoroczna edycja plebiscytu to aż 350 zgłoszonych projektów, w tym 190 zgłoszonych bezpośrednio przez projektantów lub producentów, a 160 nominowanych przez przedstawicieli Rady Ekspertów. W 2017 roku wyróżniono łącznie 75 obiektów.

Jak wybrać najlepszy projekt?

Przy ocenie zgłoszeń jury kieruje się konkretnymi kryteriami: funkcjonalnością, ergonomią, estetyką, wytrzymałością, jakością oraz stosunkiem jakości do ceny. W tym roku Radę Ekspertów tworzą: Agnieszka Jacobson-Cielecka, Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, Ewa Mierzejewska, Ewa Solarz, Anna Grużewska, Dominika Olszyna, Michał Mazur oraz Michał Piernikowski.

Statuetka i co dalej?

Porcelanowe statuetki wręczane są laureatom podczas uroczystej gali w pierwszy, najważniejszy weekend Festiwalu. Zaprojektował je Bartek Mejor, a od lat produkuje je Porcelana Kristoff. Do tej pory wystawy nagrodzonych obiektów były prezentowane m.in. w Mediolanie, Berlinie, Hongkongu, podczas Warmia Mazury Design Week oraz we wrocławskim Domarze. Wyróżnione projekty towarzyszą Festiwalowi przez cały rok. Są przedstawiane w publikacjach, w festiwalowych mediach społecznościowych oraz mediach branżowych. Zgłoszenia do plebiscytu must have można przesyłać do 28.02.2018 r.

Formularz zgłoszeniowy oraz więcej informacji na stronie

O Festiwalu

Łódź Design Festival to według analiz (badanie: „Diagnoza stanu designu” przeprowadzone na zlecenie PARP w 2015 r. i „Zaprojektowane w Polsce. Analiza potencjału ekonomicznego polskiego rynku wzornictwa” zrealizowane przez Biuro Badań Społecznych Question Mark w 2017 r.) najbardziej prestiżowe i najczęściej odwiedzane wydarzenie związane ze wzornictwem w Polsce. Obecnie to także najważniejsza impreza dotycząca projektowania w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Łódź Design Festival powstał w 2007 roku jako przegląd osiągnięć polskiego wzornictwa. Od początku prezentuje design w różnych jego odsłonach – od wzornictwa przemysłowego, poprzez projektowanie graficzne, architekturę i rzemiosło, aż po kreowanie usług i interakcji. Dziś skupia się na stawianiu pytań, interpretacji zjawisk i krytycznej dyskusji. Jest miejscem spotkań i poszukiwania inspiracji. Prezentuje innowacje i projekty mające istotny wpływ na nasze otoczenie. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 400 000 osób z całego świata. 

Sprawdź również: Must have! 2017 


must have

źródło: materiały prasowe

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

Ilość komentarzy: 0

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!