Meble biurowe są postrzegane i przedstawiane, jako anonimowe, sticte funkcjonalne bryły wypełniające odczłowieczone wnętrza biur. Chcąc odczarować ten sposób obrazowania, na styku projektant-fotograf, powstał pomysł na surrealistyczną inscenizację.
Zatrzymane momenty i nieoczywiste plany mają przenieść uwagę obserwatora z funkcjonalnego aspektu mebla, na jego rzeźbiarską bryłę.
Kadry, których granice wyznacza monokolorystyczna apla tła, odcinająca zastaną sytuację od standardowego kontekstu- chaosu przestrzeni biurowej.
Niecodzienność tego podejścia polega na tym, że rzadko widzimy we współczesnej fotografii produktu obecność poetyki i swobodnej narracji. Pomysłodawcy chcieli wypełnić tę lukę i w świeży sposób przedstawić dający przestrzeń do interpretacji i snucia domysłów obraz, zamiast dosłowności. Projektant zazwyczaj po etapie wdrożenia nie ma wpływu na sposób przedstawienia swojego produktu. Dlatego tym ciekawsza wydawała się pokusa zrobienia projektu umożliwiającego wpuszczenie widza w holistyczną historię od bryły mebla po wizualną opowieść o nim.
Projektanci z przymrużeniem oka traktują przestrzeń biurową, w której meble występują w zaskakującej konwencji.
Projekt: Piotr Kuchciński i Wiktoria Lenart,
Zdjęcia: Bartek Sadowski.
Set design: Wiktoria Lenart
Sesja dotyczy kolekcji mebli biurowych PLUS dla Mebli BALMA.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Umywalki nablatowe są dominującym trendem współczesnych łazienek. Organizują przestrzeń wokół...
czytajJuż po raz 62. jury międzynarodowego konkursu Red Dot wytypowało...
czytajTomek Rygalik, Krystian Kowalski, Przemysław „Mac” Stopa to nazwiska znanych...
czytajCoraz częściej doceniania jest w biurze praca w pozycji stojącej....
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz