Cukiernia jak pudełko ze słodkościami

Cukiernia jak pudełko ze słodkościami

Projektanci z pracowni Studio Potorska stworzyli wnętrze przypominające przeskalowane pudełko ze słodkościami od Deker’a. Praca przy restylingu cukierni była długotrwała i wieloetapowa. Współpraca z grafikami i doświadczonymi inwestorami zaowocowała realizacją spójnego wnętrza.

Założeniem przy tworzeniu nowego konceptu wizerunkowego sieci, było utrzymanie poziomu wyrazistości marki. W tym celu zespół projektantów grafiki z Less. studio  stworzył nową identyfikację graficzną, bazującą na intensywnych, kontrastowych kolorach oraz paskowych motywach graficznych.

Projekt grafiki miał niewątpliwy wpływ na wizerunek wnętrza, gdyż spójność jednej i drugiej oprawy była kluczowym założeniem zmiany. Motywem przewodnim wnętrza są biało-czarne pasy na ścianie, suficie oraz posadzce tworzące tło dla akcentów kolorystycznych oraz drewnianych zabudów. Dobór materiałów wykończeniowych jest zawężony i są to: jasne drewno, matowa czerń oraz matowa biel. Kolor pojawia się fragmentarycznie i jest nim intensywny róż. 

Nieodzownym elementem lokalu jest podświetlana fotografia perfekcyjnych pralin, mini torcików czy makaroników. Meble wolnostojące miękkie i wygodne, dopełniają wnętrze akcentami kolorystycznymi.


wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni

Zmiany dokonano również w strefach funkcjonalnych. W cukierni oprócz produktów gotowych przygotowywane są desery na miejscu. Obszar roboczy umieszczono więc w centralnej części strefy sprzedażowej. Desery przygotowywane są w obecności klientów i wydawane w sposób transparenty.

Większość kontuaru stanowią niskie witryny eksponujące imponujące mini torciki, eklery oraz inne łakocie.

Projektanci podkreślają, że graficzność i perfekcja wykonania słodkich produktów autorstwa Tomka Dekera jest relatywna do perfekcji i wyrazistości wnętrza cukierni. Pierwsze wrażenie, które oddziałuje na klienta, jest przedłużonym doświadczeniem zakupowym. Spójność wizerunku z produktem jest znacząca w procesie utrwalania marki w świadomości konsumenta.


wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni
wnętrze cukierni

Projekt wnętrza: Studio Potorska

Powierzchnia wnętrza i ogródka: 120 m2

Realizacja: lipiec 2016

Zdjęcia: Tom Kurek

Lokalizacja: Gdańsk, Galeria Bałtycka

 

 

Komentarze

Ilość komentarzy: 0

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Podaj kod z obrazka

*

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!