Pokolenie Y urządza swoje mieszkania

Pokolenie Y urządza swoje mieszkania

Kwestia urządzania mieszkania to nie lada wyzwanie. Z każdej strony jesteśmy zasypywani nowymi możliwościami,   trendami   czy   rozwiązaniami.   Czy   pokolenie   Y   zachowuje   się   podobnie,   jak poprzednie pokolenie, czy podąża swoją własną ścieżką, wyznaczając niepowtarzalny kierunek? Jak projektanci mebli reagują na potrzeby milenialsów?

 

Charakterne pokolenie Y

Pokoleniem Y, zwanym również pokoleniem milenialsów, określa się osoby wchodzące właśnie w wiek produkcyjny tj. urodzonych w latach 1984-1997 lub 80-96 czasem do 2000. Synonimem pokolenia Y jest   zuchwałość,   otwartość   na   nowe   wyzwania,   pewność   siebie   a   wręcz   aroganckość,   a   w   oczach starszego pokolenia również egoizm. W pracy cenią sobie możliwość rozwoju w zgodzie z własnymi zainteresowaniami. Jednakże wykazują się minimalną cierpliwością, chcą wszystko mieć tu i teraz. Ze względu  na  swobodne  operowanie  w   przestrzeni  wirtualnej,  posiadają  liczne  znajomości  na  całym świecie.

 

Igreki na co dzień i w pracy

Zarówno   w   pracy,   jak   w   życiu   codziennym,   igreki   różnią   się   od   pokolenia   X.   Wyznawany   system wartości   pokolenia   Y   ukazuje   ważność   samego   bycia   aniżeli   posiadania,   co   przekłada   się   na   brak stabilizacji w postaci zamieszkania i dużą mobilność, jako pracowników. Dodatkowo często nie jest ich po prostu stać na własne M4, wolą korzystać z innych form mieszkaniowych. Szala przesuwa się w stronę   małych   i   tańszych   mieszkań,   często   jedynie   wynajmują   lokum,   a   nawet   decydują   się   na zamieszkanie ze współlokatorem. Niemniej jednak niezależnie od preferencji mieszkaniowych zależy im   na   odpowiednich   aranżacjach.  Otaczająca   przestrzeń   ma   budować   atmosferę   korzystnie wpływającą na samopoczucie i kreatywne myślenie. Lokum pokolenia Y służy nie tylko do mieszkania, ale także staje się często miejscem ich pracy.

Na co zwraca uwagę przy urządzania mieszkania nowe pokolenie Y?

-  To innowacyjność jest kluczem do sukcesu - mówi Ela Malita, właścicielka marki Malita Just Wood. Produkty muszą być na tyle atrakcyjne, aby nikt nie mógł przejść obok nich obojętnie, a jednocześnie muszą być w pełni funkcjonalne i wpływać pozytywnie na naszą psychikę. Starając się podążać za trendami łączymy to co funkcjonalne, dodając nietuzinkowe elementy w niecodzienny sposób - dodaje.
projekt stolika
Projektanci z Malita Just Wood śledząc trendy zauważyli, że dla pokolenia Y ważna jest jakość. Dlatego postawili na naturalne materiały i bywa, że czasem muszą zrobić kilkaset kilometrów, żeby znaleźć odpowiednie drewno.
 
- Nasi Klienci zwracają ogromną uwagę na wykonanie oraz materiał, jest to dla nas jasny sygnał na co postawić. Unikatowość i wzornictwo to jedno, ale jakość to kryterium, którego nie da się przeskoczyć - dodaje Ela Malita.
Malita Just Wood
Jak mieszka pokolenie Y?
 
- ceni sobie otwarte dynamiczne aranżacje, pomieszczenia pełne designerskich akcesoriów, 
- kładzie nacisk na elektronikę, ale rezygnuje z telewizora i sprzętu grającego na rzecz przenośnych komputerów czy tabletów,
- wymaga bliskości rozrywek – centra miast a nie przedmieścia jak w pokoleniu X,
- docenia eko styl, odzysk – oszczędność,
- podąża za najnowszymi trendami.
 
Projektanci tworzą z myślą o pokoleniu Y

Tak jak młodość rządzi się swoimi prawami, tak teraz design rządzi się prawami pokolenia Y. Osoby należące do tego pokolenia mają w tym momencie 18-35 lat i stanowią najbardziej atrakcyjną grupę docelową dla wszelakich usługodawców. Co prawda grupa ta jest niejednorodna, niemniej jednak milenialsi wyznaczyli nowe standardy zarówno w branży mieszkaniowej, jak i płacowej. Nie bez przyczyny młodzi designerzy nastawiają się na tą grupę osób, ceniącą sobie otwartość, funkcjonalność oraz innowacyjność.
 
 
Źródło: materialy prasowe

Komentarze

Ilość komentarzy: 0

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Podaj kod z obrazka

*

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!