Naturalne materiały, pastele, klasyka z kolorami, a może kontrolowana korozja – który z trendów w aranżacji łazienek na 2016 rok zyskał największe grono sympatyków wśród redaktorów tytułów wnętrzarskich? Z przeprowadzonego przez firmę Radaway badania wynika, że to jednak kierunek polegający na podkreślaniu indywidualnego charakteru wnętrza skradł serca dziennikarzy. Czy czytelnicy pójdą za głosem mediów?
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Zabawa to nasza praca
Łazienka z charakterem
Rola dziennikarzy w kształtowaniu gustów Polaków oraz inspirowaniu do zmiany aranżacji wnętrza jest nieoceniona. Pełnią bowiem funkcję przewodnika – wskazują trendy, prezentują dostępne na rynku nowatorskie rozwiązania, radzą, jak zaaranżować „trudną” przestrzeń. Dlatego do dyskusji na temat tego, jak w najbliższym czasie będą wyglądały łazienki Polaków. W badaniu ankietowym wzięło udział kilkudziesięciu dziennikarzy kluczowych tytułów wnętrzarskich. Wynika z niego, że ulubionym przez redaktorów trendem w aranżacji przestrzeni sanitarnej jest personalizacja. Indywidualny charakter łazienki jest jednym z najbardziej popularnych kierunków, coraz częściej docenianym także przez Polaków. Moda na oryginalność dotyczy nie tylko wykończenia ścian, akcesoriów łazienkowych czy płytek, ale także spersonalizowanych rozwiązań, takich jak np. kabiny prysznicowe z grawerem na szkle. Do ulubionych trendów dziennikarzy należy zaliczyć także naturalne materiały – beton, kamień (nie mylić ze stylem eko!) oraz pastelowych barw.
Przepowiednia na mur beton
Przy wyborze stylu wnętrza Polacy poszukują inspiracji w prasie branżowej, częściej sugerują się także zdaniem specjalistów, niż samodzielnie szukają nowych rozwiązań. Zdaniem dziennikarzy biorących udział w badaniu to jednak nie personalizacja zagości na dobre w polskich łazienkach. Prawie co drugi dziennikarz wskazał na surowe materiały – beton i kamień. Jak twierdzą eksperci, trend przyjmie się w polskich warunkach i będzie utrzymywał się przez najbliższe sezony. Co więcej? Polacy porzucą beże i brązy na rzecz pasteli. Bardziej odważni sięgną po takie rozwiązania, jak kabiny prysznicowe z grawerem na szkle czy styl określany mianem kontrolowanej korozji. Nadal będzie rządził minimalizm i nowoczesność, ale będzie w nich więcej designu.
Z wizytą u redaktorów
Z badania wynika, że dla większości dziennikarzy łazienka stanowi prywatną strefę komfortu. To tu, po ciężkim dniu, mogą się zrelaksować i pobyć sam ze sobą. Co czwarty respondent podkreślił, że łazienka to pomieszczenie, które najtrudniej zaaranżować – jest często niewielka, nieustawna, wymagająca wysiłku przy urządzeniu. A jak wyglądają łazienki samych dziennikarzy? Są minimalistyczne i nowoczesne, z elementami stylu eko. Jeżeli chodzi o kolorystykę, podobnie jak w przypadku łazienek czytelników – dominują w nich biel, beże, brązy i szarości. Na kompozycje kolorystyczne z wykorzystaniem czerni, odcieni niebieskiego czy intensywnych barw zdecydowało się tylko 15% badanych.
W badaniu poruszono także odwieczny dylemat – wanna czy prysznic? Wyniki wskazały na remis bez półśrodków. Za kabiną prysznicową i wanną opowiedziała się taka sama liczba dziennikarzy. Rozwiązanie uniwersalne, czyli wanna z parawanem, zyskała tylko 10% głosów.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
W jaki sposób dopełnić aranżację wnętrz przy pomocy klamek.
czytajWciąż rosnąca konkurencja zmusza właścicieli restauracji do nieustannego zabiegania o...
czytajHotel służy przede wszystkim do regeneracji sił po podróży. O...
czytajPodstawowe barwy potrafią czasem zaskoczyć, szczególnie gdy wybrane kolory znajdują...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz