Wystawa przeniesie widza w wykreowany świat, w którego centrum znajdą się tematy rewitalizacji, filmu, designu, sztuki i mody. Multimedialną i interaktywną ekspozycję zaprojektowało studio Nizio Design International. Będzie można ją oglądać na przełomie września i października Pawilonie Polskim na Expo.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Kawalerka w Warszawie
Przestrzeń Sali Regionów zostanie wypełniona scenografią oddającą tkankę Łodzi, jej plan i najważniejsze obiekty. Scenografia pokaże skalę miasta, jego ważne punkty. Projekt opracowany przez warszawskie studio architektoniczne zakłada stworzenie artystycznej i nowoczesnej ekspozycji oddającej energię oraz kreatywność Łodzi, czyli to, co najciekawsze i najbardziej atrakcyjne dla biznesu, mieszkańców oraz turystów. Poza elementami scenografii statycznej ekspozycja będzie składać się z trzech projekcji wyświetlanych na ścianach Sali Regionów oraz trzech interaktywnych manualnych standów.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Polacy na podium Red Dot
Na posadzce, pod stopami zwiedzających, rozrysowana będzie ścieżka, która symbolicznie poprowadzi widzów śladem najciekawszych miejskich obiektów, jak nowy dworzec Łódź Fabryczna, Pałac Poznańskiego, Muzeum Sztuki czy Manufaktura. Wszystko przyjmie formę streetartowego muralu, charakterystycznego dla miejskiego pejzażu Łodzi. Ściany pomieszczenia wypełnią rysunki, także utrzymane w stylistyce graffiti. Ścieżki zwiedzania kierują zwiedzających do stanowisk multimedialnych bądź projekcji. Zagadnienia związane z rewitalizacją widzianą jako proces architektoniczny, urbanistyczny, ale też społeczny będzie dominować w przekazie ekspozycji. Także przemiana, kreatywność i wizerunek Łodzi staną się jej bardzo ważnymi tematami.
Dzięki spójnym elementom graficznym i animacyjnym trzy projekcje wciągną zwiedzających w trzy odmienne, ale kompatybilne i ściśle ze sobą powiązane opowieści. Projekcja związana z zagadnieniami rewitalizacji dzięki dynamicznemu montażowi archiwalnych i współczesnych zdjęć oraz animacji podkreśli wyjątkowy charakter łódzkich procesów rewitalizacyjnych. Na innym ekranie zobaczymy film dotyczący mody i kultury, w którym znajdziemy odniesienie do najważniejszych współczesnych wydarzeń odbywających się w mieście – Fashion Weeka, Łódź Design Festival czy Light Move Festival. Ostatnia projekcja – dedykowana kinematografii zostanie oparta m.in. na fragmentach archiwalnych ujęć filmów, które na przestrzeni dekad powstawały w Łodzi. Tam, gdzie projektanci nie przewidzieli wyświetlania projekcji, ściany pokryte zostaną grafikami odwzorowującymi elewacje, m.in.: Muzeum Kinematografii, EC 1 Wschód, bramę Manufaktury. Grafika na czwartej ścianie pawilonu odnosić się będzie do rozwoju i przyszłości Łodzi.
Interaktywne standy manualne wizualnie nawiązywać będą zarazem do prac Katarzyny Kobro (np. „Kompozycji przestrzennej”), jak i do logotypu Łodzi Kreatywnej. Ich anglojęzycznemu contentowi towarzyszyć będzie obraz i funkcjonalności, które zachęcą zwiedzających do interakcji. Stanowisko sztuka i design poświęcono historii wzornictwa i sztuki z Łodzi. Przedstawiona w formie osi czasu opowieść zapisana zostanie na łatwej do przewijania taśmie. Stanowisko dedykowane rewitalizacji to połączenie brył z obrotowymi manualami – płytkami ze zdjęciami prezentującymi historyczny i aktualny kształt wybranych budynków. Taki zabieg pozwoli pokazać i prześledzić złożoność procesu rewitalizacji Łodzi. Stand poświęcony kinematografii skonstruowany zostanie na wzór taśmy filmowej z wtopionym wizjerem, przez który będzie można oglądać czarno-białe i kolorowe kadry z produkowanych w Łodzi filmów. Działające na zasadzie fotoplastykonu urządzenie przybliży zwiedzającym obraz miasta jako stolicy polskiego kina.
Pracownia Nizio Design International odpowiada za przygotowanie projektu architektonicznego i scenograficznego ekspozycji, scenariuszy dla projekcji oraz stanowisk manualnych, a także koncepcji działań uzupełniających. Przed Pawilonem Polskim w trakcie trwania ekspozycji Łodzi będzie tworzony mural na żywo oraz odbędą się warsztaty rewitalizacyjne. Z kolei w przestrzeni miejskiej Mediolanu zostanie zorganizowana bezpośrednia akcja marketingowa.
-Chcieliśmy aby ekspozycja była tak spójna, jak spójnie jest dziś realizowana strategia rozwoju Łodzi. Tym spajającym elementem stała się dla nas streetartowa grafika, która w formie animacji, ale też statycznej scenografii stworzy w Sali Regionów odrębny, ciekawy dla widza świat – mówi Mirosław Nizio, szef pracowni Nizio Design International.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Do 26. stycznia 2015 w gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych oglądać...
czytajOd 3 do 5 listopada w Concordii Design będzie można...
czytajW dniach 4-9 października 2011 w czeskiej Pradze po raz...
czytajWystawa pokonkursowa "Projekt łazienki - Gdynia 2014" ma na celu...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz