„Link to Production” to tytuł projektu organizowanego przez Międzynarodowe Centrum Designu w Berlinie, IDZ (Internationales Design Zentrum Berlin) oraz Ćmielów Design Studio - marki należącej do Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A.,w ramach którego wybrani berlińscy projektanci wzornictwa przemysłowego pracują nad innowacyjnymi produktami. Obecnie trwają warsztaty rozwoju produktów, a efekty pracy projektantów poznamy na początku przyszłego roku. To już kolejny projekt IDZ z zakresu promowania strategii zarządzania designem realizowany z polskimi firmami w ramach międzynarodowego programu „Berlin Poland 2013-1014”.
Finalnie w projekcie bierze udział osiem studiów projektowych z Berlina wybranych wspólnie przez IDZ oraz Ćmielów Design Studio.
Obecnie (w listopadzie) pracują na warsztatach w Ćmielów Design Studio (Studio powstało we wrześniu tego roku w Polskich Fabrykach Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”). To nowoczesna pracownia projektowa zarządzana przez wybitnego polskiego ceramika i projektanta, Marka Cecułę. Berlińskie studia i projektanci wniosą własne różnorodne doświadczenia projektowe z pracy dla znanych europejskich marek, podzielą się znajomością procesów projektowych od idei po wdrożenie produktu, projektowanie opakowań, logistykę, standardy sprzedaży i promocji nowoczesnej porcelany. W tworzeniu nowych produktów bezcenna jest też znajomość światowych trendów oraz świeże spojrzenie na dotychczasowe produkty marki.
Uczestnicy warsztatów:
Claudia Zachow i Steffen Leuschner (www.creagens.de)
Hermann August Weizenegger (www.hermannaugustweizenegger.de)
Mark Braun (www.markbraun.org)
Maria Volokhova (www.volokhova.com)
Álbio Nascimento, Kathi Stertzig (www.the-home-project.com)
Johanna Spath, Johannes Tsopanides (www.shapesinplay.com)
Anna Badur (www.annabadur.de)
Joa Herrenknecht (www.joa-herrenknecht.com)
Projekt „Link to Production” został zaplanowany na trzy miesiące (wrzesień - listopad 2013). Po weryfikacji kandydatów i wyborze studiów projektowych, projektanci zostali zaproszeni na wizytę studyjną do Ćmielów Design Studio. Uczestnicy programu zapoznali się z poszczególnymi fazami produkcyjnymi Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”. Następnie rozwijali swoje indywidualne koncepcje, wypracowywali modele i formy. Obecnie pracują na wspólnych warsztatach w Ćmielów Design Studio i pod opieką dyrektora artystycznego Marka Cecuły zakończyć proces przygotowaniem prototypów. Najlepsze projekty mają szansę wdrożenia do najnowszej oferty pod marką Ćmielów Design Studio lub Polskich Fabryk Porcelany “Ćmielów” i “Chodzież”.
- W czerwcu br. doszło do połączenia dwóch, ponad dwustuletnich fabryk porcelany Ćmielowa i Chodzieży powracając tym samym do historycznego w latach 20-tych współistnienia, ale zachowując odrębność obu marek. Ten przełomowy moment w dziejach polskiej porcelany został we wrześniu dopełniony oficjalnym otwarciem Ćmielów Design Studio. W ten sposób powstała największa w Europie fabryka cienkościennej porcelany, która może produkować miesięcznie ok.450 Mg (5.400 Mg rocznie) tego materiału. To wielki atut, a zarazem wyzwanie jak radzić sobie na mocno konkurencyjnym rynku. Wrażliwość na nowe, zmieniające się potrzeby klienta (service design, user experience) oraz nowa kultura związana z przygotowywaniem i serwowaniem jedzenia (food design) to kierunki w projektowaniu, które będziemy wykorzystywać w strategii, by budować konkurencyjność naszej marki. W przypadku tak dużej produkcji kluczowe znaczenie ma eksport i zdobywanie światowych rynków. Naszym priorytetem na najbliższe lata w działaniach handlowych jest wzrost ekspansji na rynkach w Europie, Afryce i Ameryce. Ocena nowych możliwości, uwzględnianie w procesie produkcyjnym międzynarodowych, kulturowych różnic w projektowaniu i użytkowaniu porcelany to zadania, które będą możliwe w realizacji dzięki projektom edukacyjnym i współpracy międzynarodowej prowadzonej przez Ćmielów Design Studio, której przykładem jest program z IDZ - mówi Inga Kamińska, prezes Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A..
Program „Berlin Poland 2013-2014” organizowany przez Międzynarodowe Centrum Designu w Berlinie, (IDZ) obejmuje warsztaty biznesowe dla dużych i średnich przedsiębiorstw z ekspertami w dziedzinie innowacji z Berlina, którzy od lat działają jako interdyscyplinarni doradcy strategiczni. Jest to szansa na zapoznanie się ze współczesnymi metodologiami pracy sprawdzonymi w czołowych firmach z całego świata. Celem projektu jest poznanie sposobów wdrażania design managementu oraz procesów rozwoju konkurencyjności przez polskie przedsiębiorstwa w kierunkach takich jak np.:strategia designu, strategia produktu, świadczenie usług, określenie grupy docelowej, rozwój marki,wejście na rynek międzynarodowy, wzmocnienie i utrzymanie pozycji na rynku, projektowanie doświadczeń (user experience), tworzenie kompleksowej oferty firmy (service design). Najbliższe spotkania biznesowe w ramach programu “Berlin Poland 2014” dla firm odbywają się w Warszawie w listopadzie 2013 r. oraz w 2014 r. w różnych miastach Polski. Udział w nich jest bezpłatny.
Źródło: Berlin Poland 2013-2014
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Od dwóch lat coraz bardziej popularny na naszym rynku wnętrzarskim...
czytajOd wieków len cieszy się uznaniem. Jego atuty dostrzegają nie...
czytajCarpet Design Tool to darmowe narzędzie do wizualizacji wzoru, kolorów...
czytajZobacz zestawienie topowych modeli schodów, które odpowiadają najgorętszym trendom przewidzianym...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz