Zwyczajne wnętrza nie pasują do twórców nadzwyczajnych rozwiązań komunikacyjnych. Skype to rewolucyjne medium, które umożliwia przekaz informacji tekstowych, plików, ale przede wszystkim obrazu i dźwięku przez Internet. Nowa siedziba marki musiała odpowiadać wizerunkowi marki; ważne były nowoczesność, innowacyjność i lekkość formy. To zadania, jakie postawiono przed twórcami projektu pomieszczeń biurowych.
Jeszcze dwa lata temu, w październiku 2010 roku, szwedzka filia Skype stanowiła miejsce pracy dla 35 osób. Wraz ze wzrostem popularności komunikatora, wzrosło zapotrzebowanie na pracowników. Dotychczasowe biuro w Slussen zaczęło dosłownie pękać w szwach i niezbędna stała się natychmiastowa zmiana. A skoro Skype rozwija się tak wspaniale, nowe biuro powinno reprezentować swoją markę jak najlepiej. Dlatego postanowiono przenieść się do Sztokholmu. Przedstawiciele marki nie wyobrażali sobie, by mieli zająć pomieszczenia któregoś z ‘biznesowych’ biurowców. Dlatego na miejsce swojej siedziby wybrali Münchenbryggeriet – masywny, historyczny budynek, łatwo przyciągający uwagę na tle całego miasta.
Powstał on w 1846 roku jako fabryka ubrań, ale w 1857 stał się największym szwedzkim browarem, który zakończył swoją działalność dopiero w 1971 roku. Szwedzi śmieją się zatem, że w dzisiejszych czasach uzależnienie od alkoholu ustępuje miejsca uzależnieniu od Internetu…
Tak czy inaczej wszystko to wiąże się z zabawą. I właśnie ducha tejże zabawy miały odzwierciedlać wnętrza biura.
Głowny architekt - Mette Larsson-Wedborn z PS Arkitektur wraz z Peterem Sahlinem, Thérèse Svalling, Beatą Denton i Eriką Janunger uznali, że kreowanie pozytywnie nastawiającego środowiska dla pozytywnie nastawionych ludzi to jedno z najprzyjemniejszych zadań projektowych przed którymi można stanąć.
Siedziba miała być bardzo młodzieżowa; kolorowa, ale nie dziecinna czy kiczowata.Formy, chociażby siedzeń, są ciekawe, ale nie przytłaczające. Warto zwrócić uwagę na krzesła – wysokie, białe, plecione z drutów (skojarzenie z wikliną wydaje się być trochę nie na miejscu w tak nowoczesnym wnętrzu) dają wrażenie lekkości. Sploty kojarzą się z pajęczyną lub siecią, co jest oczywistym nawiązaniem do idei komunikacji internetowej. Miękkie fotele, obite pokryciami o wyrazistych kolorach, kształtem przypominają nieco znak firmowy marki.
Pozostałe meble oraz układ posadzki są bardzo geometryczne. Wszystko tworzy interesującą mozaikę. Wnętrza nie są utrzymane w jednolitej konwencji (co może być przecież zarówno wadą jak i zaletą w zależności od konkretnego projektu). Całość sprawia jednak spójne wrażenie, połączenie wybranych form nie jest przypadkowe. Warto również zwrócić uwagę na elementy nawiązujące do środowiska naturalnego – zieleń jednak należy do środowiska pracy komputerowców.
Bardzo ważnym elementem było oświetlenie – w ciągu dnia ogromne okna zapewniają dużą ilość światła, zatem postanowiono, że również w godzinach nocnych pomieszczenia powinny nie powinny ‘gasnąć’ - nie sprzyja to jasności umysłu. Stąd tak wiele lamp, które oczywiście również nie powinny być banalne... Zastosowano produkty Stockholm Lighting, Foscarini/Diesel, Zero i Fagerhult.
Foto:architonic.com
|
|
|
|
|
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
W Suchym Lesie pod Poznaniem znajduje się klinika stomatologiczna, której...
czytajAranżacja wnętrza nowej piekarni na warszawskiej Woli.
czytajPracownia Grycaj Design wykonała projekt salonu Viru czesze Hery dla...
czytajRewitalizacja biura to nowa potrzeba i choć istniejący open space...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz