MediaCom Warszawa
POLSKIE WNĘTRZE 2016, woj. mazowieckie
Realizacja grudzień 2016
kontakt: [email protected]
Spotkanie na placu Zbawiciela, konferencja na Stadionie Narodowym, czy moment na wyciszoną pracę w jednym z domków fińskich na Jazdowie? Studio architektoniczne Workplace, na zamówienie domu mediowego MediaCom stworzyło biuro, którego przestrzenie topograficznie i estetycznie inspirowane są najbardziej charakterystycznymi atrakcjami Warszawy.
Na podstawie własnych badań wykorzystania przestrzeni i charakteru pracy w różnych organizacjach, zauważyliśmy, że wzmocnienie funkcji interesującym designem zwiększa wykorzystanie danej przestrzeni zgodnie z jej przeznaczeniem. Postanowiliśmy skorzystać z najlepszych wypracowanych wzorców i zainspirować się przestrzenią miejską i poszukać w urbanistyce analogii dla poszczególnych stref pracy w biurze.
Naturalnym okazał się wybór Warszawy jako miejsca do którego będziemy się bezpośrednio odnosić. To w Warszawie miała się znaleźć nowa siedziba domu mediowego MediaCom, firmy globalnej która chce podkreślić swój lokalny charakter. Odwołanie się do poszczególnych motywów warszawskich ułatwiał od początku ich rozpoznanie przez pracowników oraz w naturalny sposób komunikował ich funkcje. Z kilkudziesięciu charakterystycznych punktów stolicy wybraliśmy dziewiętnaście, które ze względu na swoje funkcje oraz unikalny charakter i ich rozpoznawalność posłużyły nam za bezpośrednią inspirację. I tak powstały między innymi:
Wszystkie strefy w biurze i ich elementy w naturalny sposób nasuwały także pracownikom budowlanym nazwy oraz orientację w biurze. Zostały one bardzo szybko przyswojone i funkcjonowały jako nazwy oficjalne, co umocniło nas w trafności naszych założeń.
Nowa siedziba MediaCom to 3000 mkw, w którym obecnie pracuje 300 pracowników, z możliwością elastycznego zwiększenia zatrudnienia do 400 osób. Biuro zaprojektowane jest zgodnie z ideą pracy opartej o aktywność pracowników (Activity Based Working), dające szeroki wachlarz możliwości ze względu na wykonywane czynności oraz oczekiwane funkcje. W takim środowisku pracy indywidualne biurko nie jest przypisane do pracownika, a wszelkie przestrzenie biurowe są współdzielone przez osoby zatrudnione w firmie. Firma zyskuje bardzo dużą elastyczność ze względu na częste zmiany zachodzące w strukturze zatrudnienia i specyfiki wykonywanych zadań.
Nowa siedziba MediaCom poza zaskakującymi walorami estetycznymi charakteryzuje się przede wszystkim funkcjonalnością. Ciągi komunikacyjne oddzielone są od stref pracy indywidualnej i zespołowej strefami wsparcia, czyli salami spotkań, budkami telefonicznymi, czy miejscami do spotkań ad-hoc. Pozwala to obniżyć dystrakcje wizualne i akustyczne generowane przez osoby przemieszczające się po biurze, a zarazem zachować charakter przestrzeni otwartej. Naturalną konsekwencją obranej strategii przestrzeni pracy było wprowadzenie “polityki czystych biurek”.
Zastosowane rozwiązania architektoniczne w biurze, budowanie narracji, szukanie pomysłu na wnętrze spotkało się z bardzo gorącym przyjęciem, zarówno wśród stałych użytkowników przestrzeni jak i ich gości.
Główne założenia projektowe:
Metraż: ok. 3 000 mkw
Liczba pracowników: 330
Liczba pięter: 2
Czas projektu: 24 miesiące wraz z badaniami charakteru pracy, strategią i projektem pilotażowym
Specyfika pracy: zróżnicowana, od funkcji administracyjnych po bardzo kreatywne
Workplace to studio architektoniczne specjalizujące się w holistycznym projektowaniu środowiska pracy. Unikalne podejście oparte jest na systematycznych badaniach oraz kompetencjach projektowych z zakresu architektury, space planningu oraz wayfindingu wykorzystujące najnowsze rozwiązania technologiczne (IT oraz AV), jak i optymalnym zagospodarowaniem zieleni.
Workplace - zespół prowadzący projekt MediaCom:
Bogusz Parzyszek, CEO | Founder
Dominika Zielińska, Head of Architecture | Managing Partner
Marzena Bednarczyk, Senior Architect
Anna Zapart, Senior Architect
Paulina Wojno, Architect | 3D graphic designer
Kaja Abdank-Gruca, Change Management
Damian Bieniek, Anna Rzeźnik, Kasper Skirgajłło-Krajewski, space branding & wayfinding
Adam Grzesik - zdjęcia
Chcesz być na bieżąco?
Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!