Wnętrzem przełamią nasz strach przed dentystą?

Wnętrzem przełamią nasz strach przed dentystą?

Wizerunek polskiej stomatologii można zmieniać na wiele sposobów – przełamując stereotypy dotyczące leczenia, wykorzystując nowoczesną technologię, edukując pacjenta od najmłodszych lat lub pokazując, jak bardzo zmieniły się gabinety, jako całość, od wewnątrz i na zewnątrz. To właśnie dzięki konkursowi TOP DESIGN 2012 Kliniki Stomatologiczne już po raz trzeci zamierza zrobić organizator wrocławska firma Dental Depot Wasio, dystrybutor Biomet 3i. Dental Depot już trzeci rok z rzędu wspólnie z prestiżowym magazynem Dobre Wnętrze, będzie szukał gabinetów, które jak żadne inne są w stanie zmienić nasze postrzeganie dentysty. W tym roku na uczestników plebiscytu czekają jednak zmiany i nowe kategorie. – W 2012 roku oprócz wnętrza będziemy zwracać szczególną uwagę na zaangażowanie gabinetu oraz lekarzy tworzących placówkę w edukację pacjenta, w akcje profilaktyczne i prospołeczne, zwracając tym samym uwagę na kolejny ważny aspekt nowoczesnej stomatologii – edukację pacjenta – mówi Małgorzata Wasio – Malinka dyrektor marketingu firmy Dental Depot Wasio.

Gabinety w wnętrzem

W ciągu 2 lat aż 24 gabinety znalazły się na łamach magazynu Dobre Wnętrze biorąc udział w plebiscycie TOP DESIGN Kliniki Stomatologiczne. W zeszłym roku zwycięzcą okazała się wrocławska klinika UNIDENT UNION, w tym roku nagrodzone gabinety poznamy już w czerwcu. Miesiąc później ruszy z kolei III edycja plebiscytu w nowej, nieco zmienionej formule.

– Tak jak w latach ubiegłych będziemy koncentrować się na wyborze takich klinik i gabinetów, które zmieniają stereotypowe postrzeganie gabinetu, udowadniając, że wnętrze placówki stomatologicznej może być przyjazne i komfortowe dla pacjenta, tego małego i tego dużego, niezwykle wymagającego. Chcemy poszukać gabinetów, które podchodzą do wnętrza kliniki w sposób nietypowy, szukają inspiracji w sztuce, fotografii, architekturze, a nawet rozrywce. To reguły, które się nie zmieniają. Stały się one znakiem firmowym plebiscytu – mówi Wasio Malinka.

Te gabinety mają zainspirować

Pojawi się jednak nowa kategoria. Jeden z gabinetów biorących udział w plebiscycie zostanie wyróżniony nagrodą „Inspiration Award”. – Nowoczesny dentysta to dentysta świadomy potrzeb pacjenta, dziś największą potrzebą jest edukacja, uświadamianie pacjenta w zakresie leczenia, profilaktyka i zaangażowanie społeczne gabinetu. W 2012 roku chcemy wyróżnić te placówki i tych lekarzy, którzy szczególnie dbają o tego typu relacje z pacjentami, angażując się w akcje społeczne lub organizujących własne – wyjaśnia.

Kategoria ta jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania gabinetów względem konkursu, a także większą świadomość gabinetów odnośnie edukacji pacjenta. – Nowoczesne kliniki to nie tylko miejsca, gdzie przychodzimy wyrwać ząb, to prężnie działające placówki edukacyjne, organizujące akcje profilaktyczne dla dzieci, programy dla szkół i seniorów, to gabinety walczące z dentofobią i propagujące zdrowie kobiet w ciąży. Punktując te gabinety wyznaczamy jednocześnie nowy standard dla całego rynku, pokazując pozostałym placówkom, jak skutecznie komunikować się z pacjentem, a przede wszystkim, jak skutecznie przełamywać jego strach przed dentystą – mówi Wasio-Malinka.

Gabinet to efekt pracy dziesiątków ludzi

Bez względu jednak na nową kategorię, spośród 12 kliniki wyłoniona zostanie przede wszystkim ta z niezwykłym wnętrzem. –Uczestnicy konkursu z ostatnich lat udowodnili, że dentysta może przypominać SPA lub salon kosmetyczny, zaskakując tym samym pacjenta. Nad tym wizerunkiem często pracuje sztab ludzi, designerzy, artyści, architekci, specjaliści od reklamy, floryści, a takim niezwykłym opakowaniu podawana jest dziś stomatologia na najwyższym światowym poziomie. I to właśnie ten światowy poziom, przeniesiony pod każdym względem na polski grunt jest tym, co szczególnie doceniamy w TOP DESIGN – wyjaśnia Wasio Malinka.

Zwycięzców, jak co roku wybierze jury składające się z marketingowców, architektów, dekoratorów wnętrz, autorytetów w dziedzinie stomatologii i przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej, która patronuje projektowi. Także czytelnicy magazynu Dobre Wnętrze będą mogli głosować na najlepsze kliniki wysyłając SMS-a. Głosy będzie można oddać także za pośrednictwem specjalnej strony WWW.

Doskonała promocja gabinetu 

Zdaniem specjalistów zajmujących się wizerunkiem rynku stomatologicznego, tego typu projekty są nie tylko okazją, żeby pokazać jak wiele zmieniło się w ciągu ostatnich lat na rynku, ale także okazją do promocji samych gabinetów. – Kliniki biorące udział w projekcie trafiają do grona najlepszych, nie tylko pod względem estetycznym, ale przede wszystkim medycznym. To wartość, którą gabinety i lekarze w nich leczący mogą komunikować swoim pacjentom w gabinecie, działaniach reklamowych, akcjach profilaktycznych. Tym większa wartość, bo w tym roku organizator po raz pierwszy nagrodzi gabinety szczególnie zaangażowane w obalanie stereotypów, których czy chcemy czy nie wciąż jest wiele wokół stomatologii – mówi Tomasz Pietrzak, dyrektor kreatywny agencji PR Guarana Communications, która zajmuje się wizerunkiem gabinetów stomatologicznych.

Także Małgorzata Wasio-Malinka z Dental Depot Wasio, pomysłodawczyni projektu przekonana jest, że gabinety w nim biorące udział zyskują na renomie. – Dla wielu spośród 24 gabinetów, które udało nam się w ubiegłych latach odszukać i zaprosić do konkursu, ten projekt był niepowtarzalną okazją, żeby po raz pierwszy tak szerokiemu gronu odbiorców i potencjalnych pacjentów pokazać gabinet lub klinikę, a także zwyczajnie, pochwalić się swoimi osiągnięciami. Co ważne dzięki temu konkursowi udaje nam się tworzyć jeszcze jedną wartość, jaką jest sieć najlepszych klinik implantologicznych w kraju, związanych z marką Biomet 3i – dodaje.

Zgłoszenia do III edycji przyjmowane są do kwietnia 2012 roku. Zwycięzców II edycji poznamy z kolei już w czerwcu 2012 podczas Gali w Hotelu Polonia w Warszawie.

Źródło: materiały prasowe

Komentarze

Ilość komentarzy: 0

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Podaj kod z obrazka

*

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!