Z pogranicza

Z pogranicza

Nowoczesne narzędzia projektowania nie wykluczają tradycyjnej formy. Udowodnił to koreański projektant Jeong Jaebeoms – autor krzeseł Grid i R60.

Meble powstały w efekcie połączenia dwóch na pozór sprzecznych postaw wobec projektowania: usankcjonowania klasycznej formy krzeseł i inspiracji komputerowo generowanymi wzorami i kształtami. Ich budowa nie odbiega od tradycyjnej – mają cztery nogi, siedziska i oparcia. Jednak nie są do końca typowe.

W przypadku krzeseł Grid zaskakuje sposób ukształtowania konstrukcji – została ona potraktowana jak trójwymiarowy, graficzny ornament zbudowany z cienkich, stalowych prętów. W efekcie, solidne i ciemne, wykonane z drewna orzecha włoskiego siedzisko wygląda, jakby było zamocowane do delikatnego, koronkowego szkieletu.

Drugie z krzeseł – R60 – jest przełożeniem na materialną formę złudzenia nieskończonej powtarzalności, jakie daje lustrzane odbicie albo możliwość nieograniczonej multiplikacji wirtualnego obrazu. Jedno z połączonych z sobą kilu krzeseł wykonane jest z ciemnego drewna, pozostałe zaś – jego 'odbicia' – są eteryczne i przezroczyste. Ich oparcia i siedziska umieszczone na lekkich, stalowych konstrukcjach, zrobione są z transparentnych płyt poliwęglanowych.


  • Utkane ściany

    Utkane ściany

    Tkanina – lekka, półprzezroczysta, zwiewna. A mimo to sprawdza się...

    czytaj
  • Jak z obrazka

    Jak z obrazka

    Prosta forma, czarna skóra i jasne drewno – krzesło Gentle...

    czytaj
  • W koszyku

    W koszyku

    W takim fotelu można zapomnieć o całym świecie. Zaprojektowany przez...

    czytaj
  • Podglądacz

    Podglądacz

    Ponad sto otwartych oczu patrzy z oparcia i siedziska fotela-podglądacza....

    czytaj

Komentarze

Ilość komentarzy: 0

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Podaj kod z obrazka

*

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!