Nowoczesne narzędzia projektowania nie wykluczają tradycyjnej formy. Udowodnił to koreański projektant Jeong Jaebeoms – autor krzeseł Grid i R60.
Meble powstały w efekcie połączenia dwóch na pozór sprzecznych postaw wobec projektowania: usankcjonowania klasycznej formy krzeseł i inspiracji komputerowo generowanymi wzorami i kształtami. Ich budowa nie odbiega od tradycyjnej – mają cztery nogi, siedziska i oparcia. Jednak nie są do końca typowe.
W przypadku krzeseł Grid zaskakuje sposób ukształtowania konstrukcji – została ona potraktowana jak trójwymiarowy, graficzny ornament zbudowany z cienkich, stalowych prętów. W efekcie, solidne i ciemne, wykonane z drewna orzecha włoskiego siedzisko wygląda, jakby było zamocowane do delikatnego, koronkowego szkieletu.
Drugie z krzeseł – R60 – jest przełożeniem na materialną formę złudzenia nieskończonej powtarzalności, jakie daje lustrzane odbicie albo możliwość nieograniczonej multiplikacji wirtualnego obrazu. Jedno z połączonych z sobą kilu krzeseł wykonane jest z ciemnego drewna, pozostałe zaś – jego 'odbicia' – są eteryczne i przezroczyste. Ich oparcia i siedziska umieszczone na lekkich, stalowych konstrukcjach, zrobione są z transparentnych płyt poliwęglanowych.
Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Delikatne i nietrwałe kwiaty, ciężki i wytrzymały beton, zimna stal....
czytajPortal Bankier.pl przeprowadził przegląd mieszkaniowych zwyczajów różnych narodów. Co się...
czytajCiężkie, zimne, twarde... Na pierwszy rzut oka krzesła zaprojektowane przez...
czytajDwie lampy, które wyglądają, jakby zostały połączone wiązką światła, to...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz