Nowoczesne narzędzia projektowania nie wykluczają tradycyjnej formy. Udowodnił to koreański projektant Jeong Jaebeoms – autor krzeseł Grid i R60.
Meble powstały w efekcie połączenia dwóch na pozór sprzecznych postaw wobec projektowania: usankcjonowania klasycznej formy krzeseł i inspiracji komputerowo generowanymi wzorami i kształtami. Ich budowa nie odbiega od tradycyjnej – mają cztery nogi, siedziska i oparcia. Jednak nie są do końca typowe.
W przypadku krzeseł Grid zaskakuje sposób ukształtowania konstrukcji – została ona potraktowana jak trójwymiarowy, graficzny ornament zbudowany z cienkich, stalowych prętów. W efekcie, solidne i ciemne, wykonane z drewna orzecha włoskiego siedzisko wygląda, jakby było zamocowane do delikatnego, koronkowego szkieletu.
Drugie z krzeseł – R60 – jest przełożeniem na materialną formę złudzenia nieskończonej powtarzalności, jakie daje lustrzane odbicie albo możliwość nieograniczonej multiplikacji wirtualnego obrazu. Jedno z połączonych z sobą kilu krzeseł wykonane jest z ciemnego drewna, pozostałe zaś – jego 'odbicia' – są eteryczne i przezroczyste. Ich oparcia i siedziska umieszczone na lekkich, stalowych konstrukcjach, zrobione są z transparentnych płyt poliwęglanowych.
Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
Krzesło Grid, fot: Young-tak Han
|
Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Krzesło R60, fot: Seung-il Kim
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Życie współczesnych mieszkańców dużych miast upływa pod znakiem ciągłych zmian...
czytajMalując ściany w pokoju na którykolwiek kolor, ryzykujemy, że szybko...
czytajKażdy przedmiot ma swoją historię, którą może opowiedzieć. I zawsze...
czytajJesień i zima zdecydowanie sprzyjają siedzeniu. Przesiadywaniu, rozsiadaniu się i...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz