Fundacja Fabryki Norblina wraz z Grupą Capital Park, pomysłodawcą i inwestorem projektu rewitalizacji Fabryki Norblina na warszawskiej Woli ruszają z konkursem „A nuż, widelec”.
Cel konkursu:
"Naszym celem jako Fundacji jest uświadamianie roli sztuki w społeczeństwie oraz pielęgnowanie i promowanie znaczenia kultury w codziennym życiu. Pragniemy wspierać młodych, zdolnych artystów, dodawać im wiatru w skrzydła i zachęcać do aktywności artystycznej. Fundamentem naszych działań jest historia pierwszych właścicieli Fabryki Norblina, pasjonatów sztuki i hojnych darczyńców, którzy wspierali cele kulturalne i społeczne, a my postawiliśmy sobie za cel kontynuację tej filantropijnej i kulturalnej spuścizny rodziny Norblinów. Stąd zrodził się pomysł na konkurs dla artystów na plakat ilustrujący platery, czyli produkty niezwykłe – z przeszłością, historią i duszą. Jesteśmy ciekawi wizualnego języka młodych twórców i tego jak widzą norbliniany swoimi oczami."
Patrycja Słomczyńska
Fundacja Fabryki Norblina
Uczestnicy konkursu:
Konkurs graficzny kierowany jest do studentów i absolwentów uczelni artystycznych oraz twórców amatorów, których fascynuje sztuka plakatu. Uczestnikami konkursu mogą być wyłącznie osoby fizyczne, w wieku do 36 lat.
Prace konkursowe oceniane będą na podstawie prezentowanej wartości artystycznej, zgodności z tematyką konkursu oraz nowego ujęcia kontekstu platerów, przy zachowaniu w pracy wartości historycznej tematu.
Jury konkursu:
W składzie Jury znaleźli się wybitni artyści sztuki plakatu: Marcin Władyka (laureat licznych konkursów projektowych i wykładowca Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie), Mariusz Knorowski (dyrektor Muzeum Plakatu w Warszawie), Tomasz Bogusławski (profesor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku), Agnieszka Ziemiszewska (profesor na Wydziale Sztuki Nowych Mediów Polsko-Japońskiej Akademii Technologii Informacyjnych w Warszawie) oraz Elżbieta Chojna (artystka nezależna, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie). W Jury konkursu zasiądzie także dyrektor operacyjna rewitalizowanej Fabryki Norblina, Kinga Nowakowska, członkini zarządu Grupy Capital Park.
Nagrody:
I Nagroda – 8.000 zł
II Nagroda – 5.000 zł
III Nagroda – 3.000 zł
2 x Wyróżnienie – 2.500 zł (każde)
Nagroda Internautów – 2.000 zł
Terminy:
Termin zgłaszania prac - do 20 lipca 2020 roku, do godziny 12:00.
Ogłoszenie wyników - 17 sierpnia 2020 roku.
Więcej informacji o konkursie znajdziesz tu: https://fundacjafabrykinorblina.pl/konkurs-a-nuz-widelec/
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Konkurs na projekt kosza ulicznego - poznaj szczegóły
czytajSystem siedzisk Tapa oraz meble biurowe Levitate stały się ikonami...
czytajPoznaj szczegóły konkursu Antalis Interior Design Award 2022!
czytajKonkurs make me! to kluczowy element Łódź Design Festival, adresowany...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz