Nowo zaaranżowana przestrzeń istniejącej placówki banku to początek zmian wizerunkowych, jakie pracownia Robert Majkut Design zaproponowała marce Alior Bank. Architekci wprowadzają zmianę funkcjonalności lokalu, ale też zmianę kolorystyki, w którą dotychczas ubrane były oddziały banku.
Zadanie projektowe, które powierzone zostało pracowni Robert Majkut Design, polegało na opracowaniu nowej koncepcji marki w jednej z istniejących placówek Alior Banku. Lokal mieści się przy al. Jana Pawła II 35 w Warszawie, znajduje się na parterze oraz piętrze zabytkowej kamienicy, a jego łączna powierzchnia mierzy 456 m2. Nie jest to pierwsza realizacja w ramach współpracy architekta Roberta Majkut z Alior Bankiem, wcześniej pracownia autorska projektanta zaaranżowała biuro RBL w duchu eko.
Również tym razem ważnym elementem projektu był aspekt środowiskowy. Pracowni zależało, aby projekt opaty był o produkty lokalnych dostawców, z materiałów z odzysku, ekologicznych i poddawanych recyklingowi. Eko-świadomość architektów widoczna jest chociażby w zaproponowanym rozwiązaniu oświetlenia, sterowanego automatycznie zgodnie z porą dnia, czy w tapicerkach mebli wykonanych z filców z PET.
Kluczowym elementem projektu było przygotowanie koncepcji, która uwalniałaby placówki Alior Banku od firmowej kolorystyki. Zaproponowano zupełnie nowe, jasne i świeże wnętrza w pastelowych kolorach. W strefie obsługi klienta dominują kolory biały i bladoróżowy. Barwy szarą i żółtą przypisane są do strefy digital demo, nawiązując do ikony bankowości mobilnej. Czerń wykorzystano w strefie spotkań. Pojawia się także drewno w charakterystycznym, lekko różowym wybarwieniu.
Funkcje nowego biura podporządkowane są zadaniom i sytuacjom, które zachodzą najczęściej. Stworzone zostały strefy, służące zarówno szybkiej obsłudze oraz obsłudze kasowej, jak i miejsca spotkań. Pojawiły się nowoczesne, lekkie meble o różnych dopasowaniach do aktywności klientów – zaczynając od wygodnych foteli w poczekalni, przez pufy, po wyższe ławeczki do przysiadania. Okrągłe stoły połączone z wielofunkcyjnymi szafkami stwarzają wrażenie mniej bankowej, a bardziej biurowej przestrzeni. Częściowo ażurowe przegrody z ozdobnymi, ale i funkcjonalnymi „skrzydełkami” zapewniają wytłumienie akustyczne i częściowe przysłonięcie wizualne.
Gabinety spotkań to wizualnie wydzielona osobna strefa, w której dominuje czerń. Kiedy jednak wejdziemy do wnętrza któregoś z gabinetów, ciemną paletę barw zastępuje drewniany fornir okalający ściany i sufit. Przeszklone ściany od strony komunikacyjnej przesłonięte są grafiką. W części back-office'owej przewidziane zostały otwarte przestrzenie wyposażone w modułowe biurka dla pracowników oraz szafki na bieżące dokumenty. Wydzielono też budki do szybkich rozmów telefonicznych.
Problem nadmiaru elementów informacyjnych w placówce banku, takich jak ulotki, reklamy i instrukcje, rozwiązany został poprzez zastosowanie systemu wstęgi. Zawieszony na dystansie na ścianie pas okala całą placówkę i umożliwia umieszczenie na niej zarówno ulotek, jak i ekranów LED czy logo banku. Taki zabieg pozwolił na usystematyzowanie i standaryzację modułów, dzięki czemu przestrzeń placówki staje się lepiej zorganizowana funkcjonalnie, a także wizualnie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
typ projektu: placówka banku
inwestor: Alior Bank
pracownia: Robert Majkut Design / robertmajkut.com
realizacja: 2019
lokalizacja: al. Jana Pawła II 35, Warszawa
projektowana powierzchnia: 456 m2
opracowanie: Wiola Imiolczyk
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Od początku XX w. w miejscowości Czempiń stały zabudowania fabryki...
czytajProjekt koncepcyjny rzemieślniczej lodziarni we Wrocławiu to dzieło Mateusza Warzechy...
czytajMłodzi polscy designerzy są coraz częściej twórcami mebli biurowych, nowoczesnych...
czytajSzwedzkie studio TAF stworzyło intrygujące biura ze ścianami przypominającymi kartony...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz