Lessons for the Future, czyli przepis na ekologię w biznesie i wnętrzach

Lessons for the Future, czyli przepis na ekologię w biznesie i wnętrzach

Mission Zero to deklaracja wyeliminowania negatywnego wpływu firmy, jej produktów i działalności na środowisko naturalne. Interface, globalny producent podłóg modułowych, podjął to wyzwanie już 24 lata temu, a teraz ogłasza jego sukces. Swoim doświadczeniem chce dzielić się z innymi i  wydaje raport  Lessons for the Future z przepisem na ekologiczny biznes.

„Zmieniliśmy naszą działalność, aby móc zmieniać świat i osiągnęliśmy cele, które zaskoczyły nawet nas samych. Zredukowaliśmy nasz wpływ na środowisko we wszystkich kluczowych obszarach: w fabrykach, w samych produktach i łańcuchu dostaw. Od stycznia 2019 roku każdy kawałek podłogi, jaki sprzedajemy, jest neutralny pod względem emisji CO2 w całym cyklu życia produktu – od wytworzenia, aż po recykling.” – mówi Erin Meezan, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju

Świadomy dobór materiałów i zrównoważone budownictwo oraz urządzanie wnętrz to już nie tylko domena architektów i projektantów, ale coraz częściej także ich klientów. Obok ceny i aspektów wizualnych to właśnie skład, sposób produkcji oraz recyklingu materiałów stają się istotnymi kryteriami  ich wyboru.

Od 1994 roku firma niemal całkowicie ograniczyła negatywny wpływ procesu produkcji płytek dywanowych na środowisko. Oto, co m.in. zmieniło się przez ostatnie 24 lata: redukcja śladu węglowego w produktach o 69%, redukcja emisji gazów cieplarnianych (GHG) w fabrykach na całym świecie o 96%, redukcja zużycia wody na jednostkę produkcji w fabrykach na całym świecie o 89% oraz redukcja ilości odpadów trafiających na składowiska w skali globalnej o 92%.* Wskaźniki, których nie można ograniczyć w 100% firma rekompensuje poprzez dodatkowe działania na rzecz otoczenia, a więc np. pozyskiwanie przędzy do produkcji z surowców wtórnych, jak porzucone sieci rybackie.

Przewodnik Lessons for the Future (do pobrania tutaj) to  9 lekcji, w których zamknięto 24-letnie doświadczenie firmy oraz przedstawiono kolejne kroki neutralizowania szkodliwego wpływu na środowisko. Kolejnym celem działań marki jest autorski program Climate Take Back, do którego mogą włączyć się także inne firmy. Projekt ma za zadanie odwracać  globalne ocieplenie i negatywne skutki, jakie już zaszły w środowisku.

Źródło: Interface

Lessons for the Future

Komentarze

Ilość komentarzy: 0

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Podaj kod z obrazka

*

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!