Długie, niedoświetlone korytarze i nudne przestrzenie klas? Nic z tych rzeczy - szkoła w Bytowie stawia na nowoczesny i sprzyjający kreatywnemu myśleniu design. Moc kolorów na surowym tle to propozycja projektu wnętrz szkoły pióra pracowni LOFFT.
Projekt wnętrza wykonany dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Bytowie pokazuje, jak w sposób estetyczny i z pomysłem można zaaranżować przestrzeń użyteczności publicznej. Autorem koncepcji jest Małgorzata Hendrych-Lubińska z pracowni LOFFT. Architektka postawiła na surową, uniwersalną bazę, w którą wprowadziła ożywcze, intensywne detale kolorystyczne.
Zobacz inną realizację pracowni LOFFT: szkoła języka angielskiego
Ponadgimnazjalna Szkoła Zawodowa mieści się w zabytkowym budynku, którego historia sięga XIX wieku. Koncepcja wnętrza jest kontynuacją projektu, jaki pracownia LOFFT wykonała dla Warsztatów Zawodowych w Bytowie. Celem projektu było stworzenie wyjątkowego miejsca, przyjaznego przede wszystkim dla uczniów. Ciekawe założenie pokazuje, jak bardzo wartościowe jest nietuzinkowe i świeże podejście do projektowania oraz jak wiele zyskać mogą dzięki niemu przyszli użytkownicy obiektu.
W projekcie zaproponowana została jasna, dobrze doświetlona przestrzeń, wykończona bielą oraz szarością betonu architektonicznego. W obiekcie znajdują się długie korytarze, po obu stronach których rozmieszczone są sale lekcyjne. Naturalne światło dostaje się do nich jedynie przy pomocy znajdujących się u szczytu korytarzy okien, przez co ważne okazało się odpowiednie doświetlenie przestrzeni. We wnętrzu zaproponowane zostało lekkie wyposażenie wykonane z jasnego drewna, jak przyścienne podwieszane ławki czy duże numery sal.
Korytarze pełnić tutaj mają funkcję komunikacyjną, ale też wypoczynkową i reprezentacyjną. Przejścia pomiędzy nimi charakteryzują efektowe łuki. Dla osób, które znalazły się w budynku po raz pierwszy, przemieszczanie się wewnątrz budynku nie będzie trudnością. Ułatwić to mają metalowe przewody pomalowane na wyraźne kolory. Wychodzące z głównego korytarza elementy instalacji prowadzą do docelowej części budynku. U wejścia znajduje się drewniana tablica opisująca, której barwnej wiązki powinniśmy się trzymać, aby trafić do określonej sali.
W projekcie przewidziane zostały elementy do samodzielnego wykonania przez uczniów. To dzięki nim w użytkownikach obiektu zbudowane ma zostać poczucie przynależności do miejsca oraz więź ze szkołą. Pod sufitem w głównym holu podwieszone będą stare klasówki i sprawdziany, a poszczególne ściany ozdobić mają grafiki, przedstawiające różne profesje zawodowe. Cała koncepcja budzi pozytywne emocje i zdaje się tworzyć miejsce, które będzie inspirowało i pobudzało chęć do nauki.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Typ projektowanej przestrzeni: szkoła
Inwestor: miasto Bytów
Pracownia: LOFFT Architektura / Małgorzata Hendrych-Lubińska
Projekt: 2019
Lokalizacja: Bytów
Opracowanie: Wiola Imiolczyk
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
7 pokoi, 7 historii, 7 smaków rozbrykanych na źrenicy, 7...
czytajPociąg czy łódź podwodna? Amsterdamskie studio Million Dollar Design pokryło...
czytajCzy zmiana aranżacji zawsze musi wiązać się z...
czytajSalon fryzjerski Ruby Blue znajduje się przy ulicy Pięknej w...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz