Dziesiąta jubileuszowa odsłona konkursu projektowego – Mazda Design 2019 – to dobry moment na chwilę oddechu, a także refleksję nad tym, w jaki sposób kształtujemy naszą przestrzeń życiową i jak rozumiemy nasze poczucie komfortu. Dlatego tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „MA” – wieloznacznym, japońskim słowem oznaczającym m.in.: „przestrzeń pomiędzy”, „pauzę”, „odstęp” czy właśnie „oddech”.
Kategorie
W tym roku śą przyjmowane zgłoszenia konkursu w trzech kategoriach:
- człowiek - komfort minimalizmu
Zadanie w kategorii „Człowiek” polega na zaprojektowaniu dowolnego przedmiotu – który zgodnie z koncepcją „MA” zwiększy komfort życia codziennego, poprzez zminimalizowanie nadmiaru bodźców napływających z otoczenia. Uczestnik powinien potraktować „brak” jako pozytywną wartość oraz punkt wyjścia do projektowania – ważne jednak, żeby proponowany przedmiot dawał poczucie przyjemności człowiekowi poprzez „ograniczenie”. Zaprojektowany obiekt powinien znajdować zastosowanie współcześnie, cechować się minimalizmem i pięknem w znaczeniu Mazdy (zgodnie z dewizą „mniej daje więcej”, która przyświeca projektantom marki w ewolucji języka stylizacji KODO – Dusza Ruchu) i przyjemnością użytkowania, tak aby sam nie mnożył kolejnych „negatywnych bodźców”.
- przestrzeń - światło jako tworzywo
Zadanie w kategorii „Przestrzeń” polega na zaprojektowaniu obiektu, mebla, elementu wyposażenia lub dekoracji wnętrz, który swoje piękno i funkcje będzie ujawniać w relacjach przestrzennych ze światłem. Uczestnik powinien potraktować światło jako tworzywo i przyznać mu kluczową rolę w tworzeniu jakości i wartości estetycznej obiektu. Inspiracją mogą być w tym wypadku projektanci Mazdy, którzy korzystając z ulotnego materiału jakim jest światło, projektują karoserie najnowszych modeli tak, aby światło nadawało im niepowtarzalne piękno i dynamikę.
- znak - logo na nowe stulecie
Zadanie w kategorii „Znak” polega na zaprojektowaniu nowej (alternatywnej do obecnej) wersji logo – sygnet i logotyp – Mazdy, które będzie stanowić symbol wejścia marki w nową erę projektowania samochodów. Projekt powinien starać się odwoływać do kluczowych wartości marki, takich jak: sztuka designu, japoński kunszt, przyjemność prowadzenia, minimalizm (mniej daje więcej), harmonia, a także inteligentne, przełamujące konwencje rozwiązania technologiczne. Znak powinien pokazywać jak autor wyobraża sobie markę w przyszłości, ale koncepcja logo powinna brać pod uwagę wartości i estetykę wyznaczoną przez Nową Mazdę 3.
Nagrody
W każdej z trzech kategorii autor najlepszej pracy otrzyma PIERWSZĄ NAGRODĘ w wysokości 10.000,- PLN, a jeden z trzech zwycięskich projektów zdobędzie także tytuł GRAND PRIX i dodatkowe 5.000,- PLN.
Dodatkowo Jury może przyznać wyróżnienia specjalne, a Organizator wyróżnić wybrane prace prezentacją podczas wystawy pokonkursowej.
Termin zgłaszania prac – 16.04.2019
Więcej o konkursie na stronie: mazdadesign.pl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Konkurs Akademii Hansgrohe. Zaprojektuj łazienkę, w której wszystko zależy od...
czytajRuszyła kolejna edycja konkursu Nano Nest.
czytajKonkurs Frame Mooi Awards to połączenie sił magazynu „Frame” i...
czytajProjekt pracowni MGN Małgorzaty Górskiej Niwińskiej zdobył prestiżową nagrodę...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz