Grupa Nowy Styl, europejski lider w branży mebli biurowych oraz ekspert w urządzaniu miejsc użyteczności publicznej, przygotowała raport pt. „Jak stworzyć dobre biuro?”. W publikacji opisano pięć potrzeb pracowników, na które projektanci powinni zwrócić szczególną uwagę
Publikacja stanowi kompendium wiedzy opartej na wieloletniej praktyce w wyposażaniu biur dla klientów z różnych sektorów. Punktem wyjścia było 5 istotnych potrzeb pracowników, które zostały wybrane na podstawie rozmów i wywiadów z 2,5 tys. osób.
Potrzeby zostały w raporcie przeanalizowane i pokazano na jakim etapie inwestycji popełniane są błędy oraz jak ich uniknąć lub je naprawić – piszą autorzy.
Listę otwiera problem odżywiania. Aż jedna trzecia ankietowanych uznała, że kuchnia w ich biurze jest zbyt mała: padały głosy o długich kolejkach do ekspresu, czy mikrofali, a przede wszystkim braku miejsca przy stole. Kuchnia to często niewielkie, upchnięte gdzieś w kącie pomieszczenie. Takie rozwiązanie kompletnie nie spełnia swojej roli. Kuchnia w biurze to przecież nie tylko miejsce do jedzenia, ale także do odpoczynku i luźniejszych rozmów ze współpracownikami, które integrują zespół.
Drugi na liście problemów jest hałas. Duże pomieszczenia biurowe, w których przeważają twarde powierzchnie, przyczyniają się do powstawania pogłosu. W przypadku braku dobrych rozwiązań akustycznych, rozmowy, telefony oraz szum pracujących sprzętów tworzą mieszaninę dźwięków, która utrudnia skupienie się na zadaniach i podnosi poziom stresu u pracowników.
Mimo że narzekania na hałas są częstsze, wpływ braku światła na produktywność jest jeszcze większy. Niedostateczny dostęp do niego w trakcie pracy przekłada się negatywnie również na życie prywatne, m.in. na gorszą jakość snu. Ta z kolei jest przyczyną trudności w skupieniu się.
Źródłem konfliktów między pracownikami bywa z kolei klimatyzacja. Przy tej samej temperaturze jednym jest za ciepło, a innym za gorąco. Sytuację może dodatkowo pogorszyć usytuowanie nawiewów bezpośrednio nad biurkami, a stąd już prosta droga do przeziębienia i absencji pracowników.
Zestawienie zamykają miejsca spotkań. Okazuje się, że choć najczęściej potrzebne są niewielkie pomieszczenia dla 4, maksymalnie 8 osób, w wielu firmach wciąż przeważają duże sale konferencyjne. Ich powierzchnia wykorzystywana jest przez to w niewielkim stopniu. To marnotrawstwo przestrzeni, które najczęściej wynika z braku znajomości charakteru pracy w organizacji.
W dobrze urządzonym biurze chcemy, a nie musimy przebywać. Zatem inwestycja w biuro może być ogromną wartością dodaną”. To jasna wskazówka zarówno dla pracodawców, jak i architektów. Dla aż 75% pracowników dobrze urządzone biuro jest jednym z podstawowych czynników podjęcia decyzji o wyborze pracy.
Źródło: Nowy Styl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Praktycznie bezobsługowe, ekonomiczne i ekologiczne – pompy ciepła nie bez...
czytajLakierowanie to wciąż najpowszechniejszy sposób zabezpieczania podłóg drewnianych. Coraz większym...
czytajW jaki sposób dopasować barwę żarówki do wystroju pomieszczenia? Które...
czytajMontaż wykładziny podłogowej wydaje się rzeczą prostą, nie wymagającą specjalnych...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz