Zeitgeist w hotelu

Zeitgeist w hotelu

Słowa-klucze dla koncepcji wnętrz berlińskiego hotelu NHow, który został otwarty w listopadzie 2010 r., to infoestetyka i digipop. Ich projektant, Karim Rashid, dążył do wykreowania „technoorganicznej" przestrzeni, która stanie się emanacją ducha epoki i manifestacją nowoczesności stolicy Niemiec.

Hotel NHow zlokalizowany jest bezpośrednio nad Sprewą, kilka minut spaceru od centrum Berlina, w otoczeniu architektonicznej mieszanki odrestaurowanych dawnych obiektów portowych i nowoczesnej architektury. Budynek hotelu, zaprojektowany przez Sergieja Tchobana z biura nps tchoban voss, przyciąga wzrok odważnie nadwieszoną nad rzeką prostopadłościenną bryłą, dla której inspiracją było ramię portowego dźwigu i która ma być ukłonem w stronę historycznej funkcji miejsca.

Projektując wnętrza hotelu, Rashid chciał stworzyć pomost miedzy cyfrową erą informacji a fizycznymi i duchowymi potrzebami ludzi. Wyjaśnia: „Moja wizja łączy technologię, fakturę, kolor i doznania wzrokowe, odpowiadając na potrzebę życia w prostszym, mniej chaotycznym, ale za to bardziej zmysłowym środowisku. Design otacza nas na każdym poziomie życia, może uczestniczyć w definiowaniu i kształtowaniu naszego środowiska, a także tworzeniu nowych, progresywnych ludzkich zachowań i nowego języka. Zawsze zadaję pytanie, czy świat fizyczny jest tak eksperymentalny, pociągający, spójny, inspirujący, spersonalizowany i adaptowalny jak świat cyfrowy? To właśnie chciałem osiągnąć w NHow Hotel w Berlinie - zmysłową przestrzeń, która współistnieje ze światem cyfrowej, wyprowadzonej z danych infoestetyki".

Wchodzących do hotelu gości wita przestronny hol, w którym zdecydowanie dominuje rzeźbiarska, płynnie ukształtowana lada recepcyjna w intensywnie różowym kolorze - wizytówka nie pozostawiająca wątpliwości w kwestii autorstwa projektu. Ceramiczna podłoga pokryta jest sprawiającym wrażenie trójwymiarowego, komputerowo wygenerowanym wzorem. Z holu przechodzi się do baru, gdzie pojawiły się - również różowe i płynnie uformowane z włókna szklanego - lady, a także biomorficzne, ergonomiczne sofy i fotele. Całość wieńczy rzeźbiarska instalacja w formie plastikowego ‘plafonu' na suficie. Podobne struktury zintegrowane z oświetleniem pojawiają się także w innych pomieszczeniach części wspólnej hotelu.

Jak podkreśla Rashid, każdy pokój został zaprojektowany tak, by zapewnić użytkownikom komfort i pozytywną energię. W pokojach we wschodniej części budynku dominują kolory wschodu i zachodu słońca - ciepłe odcienie złota i mocny róż. W części zachodniej zaś kolory są chłodniejsze z przewagą szarości, błękitów i delikatnego różu. We wszystkich pokojach pojawiają się dzieła sztuki utrzymane w nurcie digipopu. Podłogi - wykonane z laminowanego drewna pochodzącego z recyklingu - pokrywają podobne, parametryczne wzory jak w części wspólnej. Sztuczne oświetlenie można modyfikować, tworząc nastrój sprzyjający pracy, rozrywce lub odpoczynkowi.
Ponieważ NHow Hotel jest hotelem muzycznym, znajdują się w nim także dwa profesjonalnie wyposażone studia nagraniowe.

Projekt: NHow Hotel Berlin
Program funkcjonalny: 304 pokoje, studio nagraniowe, sale konferencyjne, bar, restauracja, centrum wellness
Klient: NH Hotels
Architektura: nps tchoban voss
Wnętrza: Karim Rashid
Zespół projektowy: Karim Rashid, Camila Tariki, Kamala Hutauruk, Cece Stellies, Julie Lee, Evan Mccullough
Realizacja: luty 2008 - listopad 2010

 

Komentarze

Ilość komentarzy: 1

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Podaj kod z obrazka

*

Alex 2012-03-05 00:20:57

ingles mcrrcaoniao ? Muito bom.Mas sim, o ingleas do entrevistador e9 ruim, e ele e9 inseguro, a sorte dele e9 que o entrevistado parece ter ficado com pena dele.

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!