Słowa-klucze dla koncepcji wnętrz berlińskiego hotelu NHow, który został otwarty w listopadzie 2010 r., to infoestetyka i digipop. Ich projektant, Karim Rashid, dążył do wykreowania „technoorganicznej" przestrzeni, która stanie się emanacją ducha epoki i manifestacją nowoczesności stolicy Niemiec.
Hotel NHow zlokalizowany jest bezpośrednio nad Sprewą, kilka minut spaceru od centrum Berlina, w otoczeniu architektonicznej mieszanki odrestaurowanych dawnych obiektów portowych i nowoczesnej architektury. Budynek hotelu, zaprojektowany przez Sergieja Tchobana z biura nps tchoban voss, przyciąga wzrok odważnie nadwieszoną nad rzeką prostopadłościenną bryłą, dla której inspiracją było ramię portowego dźwigu i która ma być ukłonem w stronę historycznej funkcji miejsca.
Projektując wnętrza hotelu, Rashid chciał stworzyć pomost miedzy cyfrową erą informacji a fizycznymi i duchowymi potrzebami ludzi. Wyjaśnia: „Moja wizja łączy technologię, fakturę, kolor i doznania wzrokowe, odpowiadając na potrzebę życia w prostszym, mniej chaotycznym, ale za to bardziej zmysłowym środowisku. Design otacza nas na każdym poziomie życia, może uczestniczyć w definiowaniu i kształtowaniu naszego środowiska, a także tworzeniu nowych, progresywnych ludzkich zachowań i nowego języka. Zawsze zadaję pytanie, czy świat fizyczny jest tak eksperymentalny, pociągający, spójny, inspirujący, spersonalizowany i adaptowalny jak świat cyfrowy? To właśnie chciałem osiągnąć w NHow Hotel w Berlinie - zmysłową przestrzeń, która współistnieje ze światem cyfrowej, wyprowadzonej z danych infoestetyki".
Wchodzących do hotelu gości wita przestronny hol, w którym zdecydowanie dominuje rzeźbiarska, płynnie ukształtowana lada recepcyjna w intensywnie różowym kolorze - wizytówka nie pozostawiająca wątpliwości w kwestii autorstwa projektu. Ceramiczna podłoga pokryta jest sprawiającym wrażenie trójwymiarowego, komputerowo wygenerowanym wzorem. Z holu przechodzi się do baru, gdzie pojawiły się - również różowe i płynnie uformowane z włókna szklanego - lady, a także biomorficzne, ergonomiczne sofy i fotele. Całość wieńczy rzeźbiarska instalacja w formie plastikowego ‘plafonu' na suficie. Podobne struktury zintegrowane z oświetleniem pojawiają się także w innych pomieszczeniach części wspólnej hotelu.
Jak podkreśla Rashid, każdy pokój został zaprojektowany tak, by zapewnić użytkownikom komfort i pozytywną energię. W pokojach we wschodniej części budynku dominują kolory wschodu i zachodu słońca - ciepłe odcienie złota i mocny róż. W części zachodniej zaś kolory są chłodniejsze z przewagą szarości, błękitów i delikatnego różu. We wszystkich pokojach pojawiają się dzieła sztuki utrzymane w nurcie digipopu. Podłogi - wykonane z laminowanego drewna pochodzącego z recyklingu - pokrywają podobne, parametryczne wzory jak w części wspólnej. Sztuczne oświetlenie można modyfikować, tworząc nastrój sprzyjający pracy, rozrywce lub odpoczynkowi.
Ponieważ NHow Hotel jest hotelem muzycznym, znajdują się w nim także dwa profesjonalnie wyposażone studia nagraniowe.
Projekt: NHow Hotel Berlin
Program funkcjonalny: 304 pokoje, studio nagraniowe, sale konferencyjne, bar, restauracja, centrum wellness
Klient: NH Hotels
Architektura: nps tchoban voss
Wnętrza: Karim Rashid
Zespół projektowy: Karim Rashid, Camila Tariki, Kamala Hutauruk, Cece Stellies, Julie Lee, Evan Mccullough
Realizacja: luty 2008 - listopad 2010
|
|
|
|
|
|
|
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Venture Cafe Warsaw – niecodzienne miejsce na mapie Warszawy.
czytajBiuro JLL rozrasta się. Wystrój nowych pięter kontynuuje opowieść o...
czytajOto kolejna realizacja pracowni Pigalopus wykonana dla lodziarni rodzinnej Dudek....
czytajDujiangyan Zhongshuge to dwupiętrowy obiekt sprawiający wrażenie katedry, w której...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz