Przebudowa centrum handlowego - nowe życie Klifa

Przebudowa centrum handlowego - nowe życie Klifa

Warszawski Dom Mody Klif przy ul. Okopowej to jedna z najstarszych, stołecznych galerii handlowych  - działa od 13 lat. Dlatego właściciel wspólnie z inwestorem Paige Investments zadecydowali się na remont obiektu. Projekt architektoniczny modernizacji wnętrz Klifu przygotowało biuro Bose International Planning and Architecture

Blask i światło
Klif. Dom Mody jest w tej chwii pozycjonowany jako galeria luksusowych marek z kameralną atmosferą. Przewodnim motywem projektu był diament, najszlachetniejszy z kamieni szlachetnych. Jest symbolem czystości i doskonałości. Postawiło to przed architektami wyzwanie stworzenia jasnej, oryginalnej i nowoczesnej przestrzeni, stanowiącej odpowiednią oprawę dla prestiżowych najemców.

Aby najpełniej zrealizować określony przez właściciela obiektu cel we wnętrzach Klifa zostały zastosowane materiały najwyższej jakości. Bezpośrednie odwołania do struktury diamentu wyeksponowano szczególnie na fasadzie. Perforacje na obudowie chodnika ruchomego czy słupów to przetworzona struktura tego minerału.

Diamentowa inspiracja znajduje się również na obudowie baru w mniejszym placu czy pylonie informacyjnym, a nowe, zaprojektowane przez Bose International wnętrza Klifu stały się pełne światła i błyszczące.

Kompozyt, corian, sufit
Klif to pierwsza galeria handlowa w Polsce, a może i na świecie, w której na tak dużą skalę został zastosowany kompozyt z żywicy akrylowej, Corian i Staron. Szczególną zaletą takich materiałów jest możliwość wykonania niewidocznych łączeń, a dzięki temu kształtowanie różnorodnych brył i opływowych form, jakie ma na przykład nowa fontanna ze sceną. Nowatorskim rozwiązaniem, zastosowanym min. w obudowie kolumn, było wykorzystanie technik inkrustowania i podświetlania.

Jednym z istotniejszych celów architektów z pracowni Bose International było zaprojektowanie przejrzystej, jasnej przestrzeni, w której klienci poczują się komfortowo i w przyjaznej atmosferze będą mogli spędzać czas i robić zakupy. Aby osiągnąć ten cel, dużym wyzwaniem był remont sufitu. Jego kształt i forma zostały zaprojektowane w sposób zapewniający płynność przenikania się przestrzeni pasaży i placów wejściowych, tak by umożliwić ich odpowiednie oświetlenie.

Połączenie pięter
Przeprojektowane zostały przestrzenie publiczne znajdujące się na parterze oraz toalety na dwóch poziomach domu mody. Istotne było stworzenie elementów łączących estetykę wyremontowanego wcześniej pierwszego piętra z nową koncepcją. Białe sufity to nie jedyny element wspólny - w projektowanych posadzkach parteru zostały użyte w formie detalu płytki gresowe zastosowane na pierwszym piętrze.

Zauważalne zmiany zaszły na placu centralnym Klifu, gdzie w miejscu rzeźby-fontanny powstała wygodna i klimatyczna przestrzeń dla klientów. Będą mogli tu odpocząć, posłuchać muzyki  fortepianowej, wziąć udział w imprezach organizowanych w galerii.

Fontanna została zaprojektowana wzdłuż sceny, co podkreśliło przestronność i wielofunkcyjność miejsca.

Remont warszawskiego Klifu to nie tylko przemodelowanie i unowocześnienie wnętrz, nadanie im nowego, oryginalnego charakteru, ale również praca sztabu instalatorów nad lepszym komfortem klimatycznym. Wszystkie te zmiany mają na celu uatrakcyjnienie klientom robienia zakupów i spędzania czasu w galerii, a także wyróżnienie się na tle innych stołecznych centrów handlowych elegancją i oryginalnością.


Projekt: Marek Tryzybowicz

Zespół: Damian Wołkiewicz, Paulina Godzińska, Marta Keller, Michał Wądołowski, Maciek Sikorski

Współpraca inżynierska: Niras Polska.

aranzacja wnętrz centrum handlowego

Wnętrze Domu Mody Klif po przebudowie

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

Ilość komentarzy: 0

Dodaj zdjęcia do galeriiDodaj nowy komentarz

Dodaj nowy komentarz

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?

Zapisz się do newslettera sztuka-wnętrza.pl!