Okazuje się, że w trakcie intensywnej eksploatacji hotelowej zlicowane z powierzchnią podłogi prysznice wyłożone płytkami ceramicznymi nie zawsze się sprawdzają. Jak sobie z tym poradzić ? Warto skorzystać z doświadczeń hamburskich hotelarzy.
Na jesieni 2009 roku hotel Radisson Blu w Hamburgu świętował ponowne otwarcie po generalnym remoncie. Jednak bardzo szybko odkryto poważne wady w łazienkach niektórych pokoi. Na płytkach ceramicznych pojawiły się czarne plamy, a w niektórych pokojach woda wnikała pod płytki poprzez porowate fugi – połączenia między ścianą a podłogą okazały się być nieszczelne. Powstała niezwykle trudna sytuacja. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z 4-gwiazdkowym hotelem typu Superior, który musi spełniać bardzo wysokie oczekiwania w zakresie wzornictwa i jakości obsługi.
Zgodnie z decyzją dyrekcji zamknięto więc niektóre pokoje i rozpoczęto ponowny remont łazienek: w 252 pokojach wyłożone płytkami ceramicznymi prysznice krok po kroku wymieniano na emaliowane powierzchnie prysznicowe firmy Kaldewei. Tylko takie rozwiązanie okazało się w dłuższym czasie gwarantować niezawodność i sprawne funkcjonowanie z reguły dość mocno obłożonego hotelu.
Klient otrzymuje w firmie Kaldewei systemowe rozwiązanie od jednego producenta, a dodatkowo 30 letnią gwarancję na materiał. "Dzięki kompletnemu systemowi zabudowy, oferowanemu przez firmę Kaldewei, udało się nam zamontować w naszych łazienkach emaliowane powierzchnie prysznicowe. Fakt, że cały system, składający się z powierzchni prysznicowej, odpływu i ramy do zabudowy pochodzi od jednego producenta jest dla nas wielką zaletą, gdyż w razie pytań i problemów do naszej dyspozycji jest kompetentny parter" - potwierdza Oliver Staas - dyrektor hotelu.
Zadowolone z nowego rozwiązania są także służby sprzątające: czyszczenie powierzchni prysznicowych ze stali emaliowanej odbywa się znacznie szybciej niż wcześniej. Zdecydowanie łatwiej jest usunąć zanieczyszczenia z powierzchni pozbawionej fug, nie potrzeba do tego środków chemicznych, a umyta powierzchnia pozostaje przez długi czas czysta i zadbana. "Nie sięgnąłbym ponownie po płytki ceramiczne do zabudowy prysznica. Nie doradzałbym też takiego rozwiązania żadnemu hotelarzowi" - stwierdza Oliver Staas. "Gdy ktoś ma tak złe doświadczenia na pewno drugi raz nie zdecyduje się na takie rozwiązanie" - dodaje.
Źródło: Kaldewei
Radisson Blu w Hamburgu
|
Radisson Blu w Hamburgu
|
Radisson Blu w Hamburgu
|
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Dobrze dobrana fuga ma za zadanie nie tylko dopełnić płytki....
czytajNa targach designu w Mediolanie jak zwykle nie zabrakło nowości...
czytajOdpowiednia kolorystyka, meble i inne elementy, o których warto pamiętać...
czytajZe względu na męczące uczulenia warto minimalizować ilość potencjalnych alergenów...
czytaj
Ilość komentarzy: 0
Dodaj nowy komentarz